اخبار

ماهیگیری با پهپاد در آینده

همه سرنشین نیستند. این فناوری جامعه ماهیگیری را از هم جدا کرده و خشم برخی از سیاستمداران و دانشمندان را برانگیخته است

تروالی غول پیکر، یک شکارچی سرسخت و قدرتمند در راس، یکی از ارزنده ترین ماهی های هاوایی است. این ماهی که در صخره‌های مرجانی و غارها پنهان شده‌اند، هنگام ماهیگیری از ساحل به سختی دیده می‌شوند. اما براندون بارکز، یک کارگر ساختمانی 35 ساله در هونولولو، می داند که چگونه آن را پیدا کند. بارکز با تماشای ویدیوی پخش شده به تلفن خود، یک پهپاد پرنده را می فرستد که یک خط ماهیگیری را بر فراز موج سواری حمل می کند و به دنبال کانال های شنی بزرگ و فرورفتگی های کف دریا می گردد. هنگامی که او نقطه مناسب را پیدا کرد، پهپاد را فعال می کند تا خط را رها کند. سپس هواپیمای بدون سرنشین را فرا می‌خواند – و منتظر می‌ماند تا نیش بخورد.

در میان ماهیگیران، نوعی از تروالی های کوچک را پاپیو می نامند ولی ماهی هایی که وزنی بالای 4.5 کیلوگرم دارند با نام اولوا شناخته میشوند.بارکز ماهیگیری بود که این کار را از دوران جوانی خود شروع کرد، او گفته بود تا زمانی که از پهپاد برای ماهیگیری استفاده نکرده بودم هرگز اولوای مناسب و بزرگی را تا به حال صید نکرده بودم. او در سال 2017 به کمک دوست خود یک غول 54 کیلوگرمی را شکار و به زمین فرود آورد. نظریه او این بود که کار ماهیگیری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کار بسیار عجیب و یک دنیای جدید است.با استفاده از این روش نیز طرز فکر ما هم تغییر میکند.

از آنجایی که هواپیماهای بدون سرنشین در دهه گذشته به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته اند، ماهیگیران تفریحی راه جدیدی را برای جستجوی ماهی و انداختن خط کشف کرده اند. برخی از پهپادهای پرنده جدیدتر برای ماهیگیری ساخته شده اند – آنها ضد آب هستند و می توانند بارهای سنگین طعمه را حمل کنند. ماهیگیران آماتور حتی می توانند به یک پهپاد زیردریایی مجهز به سونار و یک لول نورگیر دست بزنند. در حالی که به نظر می رسد برخی ویدیوها ماهیگیران را در حال قلاب کردن و حمل ماهی با هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهند، اکثر این دستگاه ها تنها چند کیلوگرم وزن دارند و بعید است که بتوانند به طور قابل اعتمادی در ماهی ها، به خصوص ماهی های سنگین مانند اولوا، بچرخند. اما آنها می توانند یک قلاب را حتی از ماهرانه ترین بازیگران دورتر حمل کنند.

بارکز ماهیگیری با هواپیماهای بدون سرنشین را تنها مجموعه دیگری از مهارت‌های دشوار می‌داند. او می‌گوید: «من افراد زیادی را دیده‌ام که تسلیم شده‌اند. «آنها یک پهپاد 3000 دلاری می خرند و ماه ها ماهی می گیرند … و هنوز هیچ چیزی نمی گیرند. بنابراین نمی توانم بگویم تقلب است.» او می‌گوید پهپادها همچنین امکان صید اولوا را برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند، مانند عمویش، فراهم کرده‌اند.

اما همه در هیجان Barques برای این دستیاران ماهیگیری با تکنولوژی بالا سهیم نیستند. در جامعه ماهیگیری، برخی از ماهیگیران خردمندی و عدالت مبارزه با ماهی ها با روبات ها را زیر سوال می برند.

کاربری به نام slonezp در یک تاپیک بحث در سال 2015 در bassresource.com به طعنه نوشت: “بیایید همه ورزش ها را از ماهیگیری ورزشی حذف کنیم.” برخی دیگر شکایت دارند که پهپادهای وزوز، فضای آرامی را که با ماهیگیری مرتبط می‌کنند، مختل می‌کند و یکی از کاربران آن‌ها را «پشه‌های بزرگ» می‌نامد. اما برخی از ماهیگیران تفریحی بر این باورند که پهپادها بدتر از سایر فناوری‌ها نیستند، مانند ماهی یاب سونار و ناوبری GPS، که به آنها برتری می‌دهد.

در سال های اخیر مخالفت ها با صید هواپیمای بدون سرنشین به تالارهای حکومتی رسیده است. چندین ایالت آمریکا از جمله میشیگان و اورگان قبلا ماهیگیری یا شکار با هواپیماهای بدون سرنشین را ممنوع کرده اند. آفریقای جنوبی سال گذشته ماهیگیری با هواپیماهای بدون سرنشین را ممنوع کرد، زیرا محققان ویدئوهای اینترنتی از ماهیگیران در حال صید کوسه های محافظت شده مانند کوسه تاریک را مستند کردند. اخیراً، لایحه‌ای که امسال به قانون‌گذار هاوایی ارائه شد، به دنبال ممنوعیت استفاده از «وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین برای کشتن آبزیان» است. در حالی که پیش نویس قبلی این لایحه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای نظارت هوایی ممنوع می کرد، آخرین نسخه آن را مجاز می دانست و فقط استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمل و نقل وسایل ماهیگیری مانند طناب و طعمه را ممنوع می کند. این لایحه در هر دو مجلس تصویب شده و در انتظار امضای استاندار است. اطلاعات کامل درباره لحظات برتر ماهیگیری را می توانید بخوانید.

بارکز قبل از شروع ماهیگیری با یک هواپیمای بدون سرنشین، در تعقیب اولوا، مجبور بود از کنار صخره های کم عمق قایق سواری کند تا خط خود را در آبهای عمیق رها کند – سفری دشوار و گاهی خطرناک. طرفداران این ممنوعیت نگران هستند که هواپیماهای بدون سرنشین تعداد خطوط ماهیگیری را در اعماق آب افزایش دهند، تنها با سهولت دسترسی ماهیگیران به آن عمق. برایان نیلسون، مدیر بخش منابع آبی هاوایی می گوید: این ممکن است این احتمال را افزایش دهد که یک قلاب موج سوار، قایق سوار یا حیوان محافظت شده ای مانند یک فوک راهب را گیر کند. با این حال، این مسائل قبل از هواپیماهای بدون سرنشین وجود داشت، و در حالی که نیلسون می‌گوید دفترش در سال‌های اخیر شکایت‌هایی در مورد پهپادها دریافت کرده است، مشخص نیست که آنها تعداد حوادث را افزایش داده‌اند.

به لیمانا دامات، مدیر اجرایی کمیته مشورتی آها موکو، یک نهاد اداری در دولت ایالت هاوایی که در مورد مسائل زیست محیطی مشاوره می دهد، افزایش ماهیگیری با هواپیماهای بدون سرنشین نیز نگرانی خاصی را برای مردم بومی ایجاد می کند. در یک روش سنتی که امروزه نیز ادامه دارد، بومیان هاوایی مناطق خاصی از اقیانوس را برای ماهیگیری کنار می گذارند. او می‌گوید: «اگر پهپادی دارید که می‌تواند برود و آن مناطق را پیدا کند، کاربران اقیانوسی که به جنبه‌های فرهنگی منطقه اهمیت نمی‌دهند مورد حمله و تجاوز قرار می‌گیرد.»

الکساندر وینکلر، بوم شناس دریایی در مرکز علوم دریایی آلگاروه در پرتغال که روی ممنوع بودن ماهیگیری با هواپیماهای بدون سرنشین درآفریقای جنوبی کار میکرد گفته بود ظهور و پیشرفت ماهیگیری با استفاده از پهپاد های بدون سرنشین در مقابل با پس زمینه درک زیاد دانشمندان و محققان از ماهیگیری تفریحی و نه فقط صرفا برای تجارت است و همچنین ماهیگیری تاثیر مثبتی در زیاد شدن تعدادماهی ها داشته باشد.

اما وینکلر می‌گوید: اما پهپادها تنها فناوری نیستند که در سال‌های اخیر ماهی‌گیری‌های ورزشی را متزلزل می‌کنند: طعمه‌های ماهی معطر، قلاب‌های بهبود یافته و حتی رسانه‌های اجتماعی، که ماهی‌گیران از آنها برای مبادله نکات و مکان‌های ماهیگیری استفاده می‌کنند، می‌توانند ماهیگیری را کارآمدتر و سخت‌تر کنند. تنظیم کند. وینکلر می گوید: «شما نمی توانید واتس اپ را فقط برای ماهیگیری ممنوع کنید. او می گوید زمانی که دولت ها نحوه مدیریت ماهیگیری با هواپیماهای بدون سرنشین را بیابند، ممکن است جایی برای آن وجود داشته باشد.

علیرغم مخالفت ها، ماهیگیری با هواپیماهای بدون سرنشین طرفداران زیادی را در هاوایی و فراتر از آن به دست آورده است. با این حال، Barques گاهی اوقات توجه دیگران را که از ساحل ماهیگیری می کنند، جلب می کند. او می‌گوید: «فقط افرادی که هر آخر هفته بازیگری می‌گیرند و بیرون می‌روند و هرگز یکی را نمی‌گیرند. “و سپس آنها را با خود دعوت می کنم.”

مزایای استفاده از پهپاد در حرفه ماهیگیری:

1-با این روش میتوان هر نوع ماهی را بسته به انتخاب خودتان صید کرد.

2-به دلیل اینکه میتوان صید را انتخاب کرد، ماهی هایی صید میشوند که وزن ایده آلی داشته باشند.

3-وسیله ای بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

4- استفاده از این روش باعث کاهش در هزینه های ماهیگیری میشود.

در بعضی از بهترین فیلم های تاریخی صحنه های دیدنی از ماهیگیری وجود دارد. از جمله فیلم های مرتبط با زندگی وایکینگ ها یا فیلم های مرتبط با دریا و اقیانوس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا