سرگرمی

ارتباط موسیقی و فیلم و سریال+ معرفی بهترین فیلم‌های نتفلیکس 

یادگیری سازها و موسیقی مثل آموزش رایگان گیتار در فیلم‌ها و سریال‌ها از جوانب مهم و تأثیرگذار در ساخت اثرهای صوتی و تصویری است که به طور گسترده‌ای در صنعت سینما و تلویزیون به کار می‌رود. موسیقی و استفاده از سازها به عنوان یک ابزار برای ایجاد احساسات، تاکید بر صحنه‌های خاص، افزایش تأثیرگذاری داستان و ارتقای تجربه بصری و شنیداری بینندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب، به بررسی چگونگی استفاده از یادگیری سازها و موسیقی در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌پردازیم.

  1. استفاده از سازها به‌عنوان شخصیت‌های فیلم: در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها، سازها به‌عنوان یک شخصیت مهم حضور دارند. این سازها می‌توانند نقشی موثر در توسعه شخصیت‌ها، ایجاد فضا و جلوه‌های ویژه داستان داشته باشند. به‌طور مثال، در فیلم “آواز اسارت” (The Shawshank Redemption)، موسیقی پیانو با تن‌ها و ریتم‌های خاصی برای نمایش احساسات و تغییرات درونی شخصیت اصلی، اندی، به‌کار رفته است.
  2. تأثیرگذاری در احساسات بینندگان: موسیقی و سازها می‌توانند به‌طور مستقیم بر احساسات بینندگان تأثیر بگذارند. زمانی که صحنه‌ای پر از تنش و انتظار است، استفاده از سازهایی مانند ویولن یا سل، باعث افزایش تنش و تعقیب‌پذیری داستان می‌شود. از طرف دیگر، در صحنه‌های غم‌انگیز، موسیقی با استفاده از سازهایی مانند فلوت یا گیتار آکوستیک، بخشی از این احساسات را به بیننده منتقل می‌کند.
  3. ایجاد فضا و محیط: موسیقی و سازها می‌توانند فضا و محیط فیلم یا سریال را تعریف کنند. از نواختن آهنگ‌های محلی یک منطقه یا استفاده از سازهای خاص می‌توان برای ایجاد تعاملیت با محیط و فرهنگ آن استفاده کرد. برای مثال، در فیلم “گرگ وال‌استریت” (The Wolf of Wall Street)، استفاده از موسیقی مدرن و پرانرژی به‌عنوان نمادی از فضای پرجنب و جوش و جنایت مالی شهر نیویورک استفاده شده است.
  4. تقویت داستان و ارتباط با شخصیت‌ها: موسیقی و سازها می‌توانند ارتباط بین بیننده و شخصیت‌های داستان را تقویت کنند. هر شخصیت ممکن است یک تم موسیقیالی برای خود داشته باشد که هنگام حضور آن شخصیت، موسیقی متناسب با آن شخصیت پخش شود. این کار باعث ایجاد همخوانی بیشتر بین بیننده و داستان می‌شود و باعث عمیق‌تر شدن تجربه تماشا می‌شود.
  5. ایجاد حالت‌های روحی: موسیقی و سازها می‌توانند حالت‌های روحی مختلف را به خوبی بازتاب دهند. از موسیقی آرام و زیبا برای ایجاد صلح و آرامش تا موسیقی پرانرژی و پرتنش برای ایجاد هیجان و تنش، این ابزارها می‌توانند به‌طور موثری حالت روحی بینندگان را تغییر دهند.

اگر به این موضوع علاقه مند شدید و می خواهید موسیقی را به صورت حرفه ای تر بیاموزید به بهترین کلاس های موسیقی در تهران مراجعه کنید و آموزش ببینید.

پیدا کردن بهترین فیلم‌های نتفلیکس سخت است، اما به‌نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها فیلم‌های عالی را تمام کنیم. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، چه به دنبال بهترین فیلم های اکشن، بهترین فیلم های ترسناک، بهترین کمدی ها یا بهترین فیلم های کلاسیک در نتفلیکس باشید. ما فهرست را برای سال 2022 به‌روزرسانی کرده‌ایم تا فیلم‌های فوق‌العاده‌ای را که باقی مانده‌اند حذف کنیم و در عین حال برتری‌های کمتر دیده‌شده را برجسته کنیم.

به‌جای صرف وقت خود برای جستجو در دسته‌ها، تلاش برای ردیابی فیلم عالی برای تماشا، ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با به‌روزرسانی بهترین فیلم‌هایمان برای تماشای هر هفته در فهرست نتفلیکس، با افزودنی‌های جدید و نادیده گرفته شده، کار را برای شما در Paste آسان کنیم.

بدنم را گم کردم

  • سال: 2019
  • کارگردان: ژرمی کلاپن
  • ستارگان: حکیم فارس حمزه، ویکتور دوبوآس، پاتریک داسومسائو
  • ژانر: انیمیشن، درام
  • رتبه: TV-MA
  • مدت زمان: 81 دقیقه

با وجود اینکه پیکسار می‌خواهد هر چند دنباله‌ای را که پیکسار می‌خواهد داستان اسباب‌بازی ارائه دهد، هر چقدر هم که طول بکشد، با صبر و حوصله همراه هستیم، حداقل منفعلانه، فیلمی متحرک بی‌نظیر است، به طور فزاینده‌ای از آن نوع است که صادقانه بگویم، دیگر ساخته نمی شود تا حدودی به این دلیل که ویژگی‌های دست‌کش ساخته‌شده توسط استودیوهای کوچک نادرتر از همیشه هستند، اما بیشتر به این دلیل که این یک فیلم انیمیشنی سرکش برای بزرگسالان است که در داستان‌گویی مورب و غرق در غم و اندوه است. ظاهراً درباره‌ی دستی انسان‌نما که از شهر بالا می‌رود و راهش را می‌چرخاند تا شخصی را که زمانی به او وابسته بود بیابد – داستان قطع شدن آن به آرامی آشکار می‌شود – زیبایی تصاویر کارگردان ژرمی کلاپن، که اغلب در کثیفی و پوسیدگی آغشته شده‌اند. زمانی که آنها به طور غیرقابل بازگشتی به چشم انداز دست کوچکی که هم زندگی نوپای خود را در زیرزمینی خائنانه شهری و هم خاطرات آسیب زا از گذشته بدن میزبان خود می گذراند، می توانند افشاگر باشند. I Lost My Body یک دستاورد بی ادعا و بی سر و صدا است، دستاوردی که آکادمی باید اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به قیمت استودیوهای بزرگ شایسته اولویت داشته باشد.

کریستین

  • سال: 2016
  • کارگردان: آنتونیو کامپوس
  • ستارگان: ربکا هال، مایکل سی هال، تریسی لتس، ماریا دیزیا، جی. اسمیت-کامرون، جان کالوم، تیموتی سیمونز
  • ژانر: درام
  • رتبه: R

چرا کریستین چوباک روزنامه نگار تلویزیونی در سال 1974 جان خود را جلوی دوربین برد؟ درخشش این درام آنتونیو کامپوس در این است که سعی می کند به این سوال پاسخ دهد و در عین حال به عظمت و ناشناخته بودن چنین عمل خشونت آمیز و غم انگیزی احترام بگذارد. ربکا هال در نقش کریستین بسیار مهم است، زنی عمیقاً ناراضی که جاه طلبی هایش هرگز با استعداد او برابری نکرده است، و این بازیگر در این نقش فوق العاده دلسوز است. همانطور که به مرگ اجتناب ناپذیر کریستین نزدیکتر می شویم، متوجه می شویم که کریستین یک فرد بیمارگونه نیست، بلکه نگاهی دلسوزانه به نابرابری و تنهایی است.

سرزنش!

  • سال: 2017
  • کارگردان: Hiroyuki Seshita
  • ستارگان: سورا آمامیا، کانا هانازاوا، تاکاهیرو ساکورای
  • ژانر: انیمه، علمی تخیلی
  • رتبه: TV-14

وقتی صحبت از علمی تخیلی صنعتی تاریک می شود، تسوتومو نیهی یک رویاپرداز است. هنر نیهی که قبل از اینکه به عنوان یک نویسنده مانگا به عنوان یک معمار آموزش ببیند، هنر نیهی به طور همزمان پراکنده و هزارتویی است، مجموعه آثار او با وسواس یکپارچه نسبت به فضاهای اختراع شده تعریف شده است. کارخانه‌های بیزانسی با لهجه‌های گوتیک که در میان شکاف‌های غیرممکن قرار دارند، پر از سینتوئیدهای پاچه‌دار و شکارچیان غمگین که شمشیرهای استخوانی دندانه‌دار و تفنگ‌های تپنده‌ای را تبلیغ می‌کنند. اولین و مشهورترین سریال او، سرزنش!، متن کلیدی در میراث زیبایی شناختی نیهی به حساب می آید و تا آنجا پیش می رود که الهام بخش همه چیز از بازی های ویدیویی گرفته تا موسیقی و حتی هنر و مد است. تلاش‌هایی در گذشته برای اقتباس از این مجموعه به صورت یک انیمیشن صورت گرفته است، اگرچه هیچ‌کدام نتوانستند با موفقیت اجرا شوند. یعنی تا الان. با حمایت نتفلیکس، هیرویوکی سشیتا از Polygon Pictures آن سرزنش مورد انتظار را بر عهده گرفت! فیلم روی زمینی در آینده ای دور می گذرد که توسط یک روبنای عظیم و خودتکثیر شونده معروف به “شهر” مصرف می شود، مقصر! کیلی را دنبال می‌کند، یک فرد تنهای کم حرف، که در لایه‌های سیاره به جستجوی انسانی دارای «ژن پایانی خالص» سرگردان است، ویژگی گریزانی که تصور می‌شود تنها وسیله توقف گسترش خصمانه همیشگی شهر است. فیلم Seshita با داشتن فیلمنامه ای که توسط Sadayuki Murai نوشته شده است، که به خاطر نوشتن در سریال هایی مانند Cowboy Bebop و Satoshi Kon’s Perfect Blue مشهور است، و با نظارت خود Nihei، بسیاری از فصل های اولیه مانگا را مخفف کرده و داستان را به یک داستان کاملاً روایی و اکشن تبدیل می کند. -مسئله محوری کارگردان هنری هیروشی تاکیگوچی ماهرانه زیبایی‌شناسی متمایز نیهی را تکرار می‌کند و به رنگ‌هایی دست می‌یابد که قبلاً فقط تک رنگ بود، در حالی که یوکی موریاما می‌تواند طرح‌های یکنواخت کاراکتر اصلی را بهبود ببخشد و ویژگی‌های متمایز و به راحتی قابل شناسایی را به بازیگران خود منتقل کند و شبح‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشد. . سرزنش تا آنجا که ممکن است یک اقتباس وفادار است و به اندازه خود مانگا مقدمه ای برای سریال است. سرزنش دلیل محکمی برای اینکه نه تنها یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های انیمه اخیر از لحاظ مفهومی است، بلکه یکی از، اگر نگوییم بهترین فیلم انیمه اورجینال است که نتفلیکس را در مدت زمان طولانی مورد لطف قرار داده است، ایجاد می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا