سرگرمی

انیمیشن های قدیمی دیزنی

1. Chicken Run (2000)

اولین ویژگی آردمن، سبک مشخص آنها را در داستانی از جوجه‌های پرورشی که تلاش می‌کنند آزاد شوند، اعمال کرد.

کارگردانان: پیتر لرد و نیک پارک

بهترین نقل قول: “تمام زندگی من از جلوی چشمانم گذشت… واقعا کسل کننده بود.”

لحظه تعیین کننده: وقتی دوستان پر ما بالاخره یک پرنده مکانیکی دست ساز را بر فراز حصار پرواز می کنند.

از اوایل دهه 1970 انیمیشن آردمن بریتانیا شروع به کار کرد و توانست سه جایزه از اسکار را برای فیلم های «آرامش موجود»، «شلوار اشتباه» و «تراشیدن نزدیک» به خود اختصاص دهد. همچنین در سال 2000 پیتر لرد صاحب شرکت به همراه دوست و همکارش نیک پارک توانست فیبم بلندش را با عنوان Chicken Run کارگردانی و تولید کند. فیلم آنها با چرخشی در The Great Escape، توانست همان انیمیشن گل را به نمایش در آورد که آردمن از شخصیت جذاب Morph استفاده کرده بود و زندگی در دهه 1970 و 1980 در تلویزیون بریتانیا.ولی در حال حاضر بودجه آنها افزایش یافته بود.

آنها با DreamWorks و Pathé کار می کردند، و صداها شامل مل گیبسون به عنوان یک جوجه آمریکایی متکبر در میان گروهی از زندانیان بالدار در یورکشایر بود که ناامید برای فرار از مزرعه شرور و دستگاه پای مرغ آن بودند. سبک Aardman – گفتگوی سرگرم‌کننده، ساده و خانگی همراه با ویژگی‌های ساده و بزرگ – از اولین تلاش شرکت با هالیوود جان سالم به در برد.

2. Finding Nemo (2003)

داستان محبوب ماهی پشمالو پیکسار گیشه را به خود جلب کرد.

کارگردان: اندرو استانتون

بهترین نقل قول: “فقط به شنا کردن ادامه بده.”

لحظه تعیین‌کننده: آن کوسه‌های دندان‌دار و «گیاه‌خوار» استرالیایی واقعاً وحشتناک هستند.

امروزه ما این را به عنوان یک فرض در نظر می گیریم که نیمی از بزرگترین پولسازهای سال کارتون خواهند بود: حتی دنباله های پویانمایی ضعیف، مخاطبانی را جذب می کنند که زمانی برای شوارتزنگر و اسپیلبرگ اختصاص داشت. Finding Nemo ممکن است نتوانست جایگاه برتر باکس آفیس را به خود اختصاص دهد – در مقابل The Lord of the Rings: The Return of the King قرار گرفت – اما موفقیت آن هم در مالتی پلکس و هم در ویدیوی خانگی (این فیلم پرفروش ترین فیلم از همه است) زمان، ظاهرا) عصر جدیدی از بلاک‌باسترهای انیمیشن را اعلام کرد. و نمی‌توانست برای فیلمی شایسته‌تر، گرم‌ترین، جهانی‌ترین فیلم از همه فیلم‌های خانگی پیکسار اتفاق بیفتد. به ویژه قابل توجه: Finding Nemo از صداپیشگی با نام های بزرگ به نفع بازیگران با استعدادی مانند آلبرت بروکس و آلیسون جنی دوری می کند، درسی که بسیاری از فیلم های انیمیشن اخیر نتوانسته اند یاد بگیرند.

3. مصرف ارواح (2012)

یک کار عاشقانه تک نفره و چند رشته ای.

کارگردان: کریس سالیوان

بهترین نقل قول: “من استفاده از خاکستر را به عنوان کود پیشنهاد نمی کنم – این کوزه های تلخ خاطرات ذغالی شده در خاک فرو می روند و طعم سیاهی روی لب ها می گذارند.”

لحظه تعیین کننده: صحنه ای خش دار و مدادی از دست دادن، زمانی که مقامات می آیند تا لیدیای کوچک و ویکتور بلو را با خود ببرند.

بدون شک Consuming Spirits مبهم ترین فیلمی بود که حاصل تلاش های بیش از گذشت یک دهه ی نویسنده، کارگردان، انیماتور، نوازنده و هنرمند کریس سالیوان و تیم کوچک آن بود. این اثر حماسی 136 دقیقه اجرا و بیش از 230000 فریم را در بر گرفته است که ترکیبی جذاب از طرح های بریده شده، استاپ فریم و مداد و موسیقی متن زیبای غرق در موسیقی کوهستانی می باشد.و مثل فیلم های انیمیشن بسیار عالی و خوب ، محتواهای احساسی نیز بیشترین پاداش را به خود اختصاص می دهند.داستانی در شهر کوچکی در پنسیلوانیا را بیان می کند که در آن زندگی شاعرانه و بی نظیر سه شخصیت را از نظر نا امیدی و گذشته ای خالی از سکنه هستند.

به لطف یک نسخه بسیار محدود در ایالات متحده، Consuming Spirits حتی در جامعه انیمیشن کم شناخته شده است، اما تقریباً همه کسانی که در اینجا به آن رای دادند، آن را انتخاب شماره یک خود کردند.

4. زندگی بیداری (2001)

مکالمات در یک رساله در مورد نیاز به کنجکاوی می چرخد.

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

بهترین نقل قول: “آیا شما یک رویاپرداز هستید؟ من اخیراً تعداد زیادی را در اطراف ندیده‌ام.»

لحظه تعیین کننده: وایلی ویگینز با موهای فلاپی در بالای محله حومه شهر خود شناور است، شکلی سیاه در برابر آسمان آبی.

سرگیجه با ماهیت بسیار کلامی از کارگردان Slacker و Dazed and Confused غیرمنتظره نبود. با این حال، غوطه ور شدن هیپنوتیزمی ریچارد لینکلیتر در روتوسکوپی حتی برای طرفدارانش نیز آزمون تورنسلی بود: یا اجازه می دهید جریان ایده های کیهانی شما را با عجله ای محرک فراگیر کند یا جایی را بررسی کردید. در هر دو صورت، خلاقیت فیلمساز غیرقابل انکار بود. دوستان به سواحل ابرهای کرکی و گپ تبدیل می شوند. عشوه‌گرها کلماتی مانند عشق را در گوشه‌های گوش پرتاب می‌کنند. فلسفه ورزی آماتوری هرگز به این اندازه مورد حمایت قرار نگرفت یا از شکل آن استقبال نشد. طرفداران فیلم Before Sunrise متوجه شدند جولی دلپی و اتان هاوک در رختخواب خوابیده بودند (اشاره ای به دو دنباله که هنوز در راه است). با این حال، در بیشتر موارد، همه جای پا از بین رفت.

ویژگی های یک انیمیشن خوب برای کودکان:

-رده سنی انیمیشن مناسب با کودکان باشد.

-بتواند تاثیر بیشتری روی کودکان داشته باشد.

-هم زبان بودن با زبان اصلی کودکان

-دارا بودن پیام های آموزنده برای آنها

-در آن نیاز ها و علایق کودکان وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا