روند های کسب و کارهای کوچک در سال 2022
با توجه به سال 2020، کسب و کارهای کوچک خوشبین هستند که سال 2021 سال درخشان تری خواهد بود. در حالی که همهگیری COVID-19 هنوز برای مشاغل در سراسر ایالات متحده از بین نرفته است، این خوشبینی با توزیع واکسنها تقویت میشود. اگرچه همهگیری از اوایل سال گذشته در کانون توجه قرار گرفته است، اما روندهای دیگری نیز در افق برای کارآفرینان وجود دارد که باید تماشا کنند.
Business News Daily با متخصصان امور مالی، بازاریابی، فناوری و منابع انسانی ارتباط برقرار کرد تا دریابد که کسبوکارهای کوچک در سال 2021 چه انتظاراتی باید داشته باشند و چگونه از این روندها استفاده کنند.
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
برنامه حمایت از چک حقوق بسیاری از مشاغل کوچک را تقویت خواهد کرد.
تأثیر اقتصادی همهگیری COVID-19 ذخایر نقدی بسیاری از کسبوکارها را تخلیه کرده است. اگرچه بسیاری از ایالتها پس از تعطیلی اولیه بازگشایی شدند، اما برخی از آنها محدودیتها را مجدداً اعمال میکنند و نگرانیها را در مورد جریان نقدینگی و بقای مشاغل کوچک افزایش میدهند. لایحه محرک اخیر 900 میلیارد دلاری شامل بودجه اضافی برای برنامه حفاظت از چک حقوق (PPP) است که سال گذشته تحت قانون کمک، امداد و امنیت اقتصادی (CARES) کروناویروس ایجاد شد.
کورتنی لاولس، سرمایهدار و مجری مشترک سریال آمازون پرایم Wolf PAC، گفت: «کسبوکارهای کوچک باید سعی کنند از لایحه محرک جدید، از جمله [درخواست برای] وام PPP جدید استفاده کنند.
بسته به نحوه استفاده از وجوه، وام PPP ممکن است بعداً قابل بخشودگی باشد. این مقاله را بخوانید تا درباره دور جدید بودجه برنامه وام PPP بیشتر بدانید.
منابع سرمایه جایگزین نیازهای تامین مالی نشده را پر می کند.
برای بسیاری از صاحبان مشاغل دیگر، وام ها ممکن است گزینه ای نباشند، به خصوص اگر در طول همه گیری COVID-19 متحمل ضرر مالی قابل توجهی شده باشند. در این موارد، منابع مالی جایگزین، مانند وام دهندگان یا سرمایه گذاران جایگزین، ممکن است برای دستیابی به بودجه بسیار مورد نیاز برای بسیاری از کارآفرینان حیاتی باشد.
لاولس گفت: «منابع سرمایه جایگزین احتمالاً نقش اساسی در حلال نگه داشتن کسب و کارها خواهند داشت. منابع جایگزین عبارتند از … کمکهای مالی، فینتک، سرمایهگذاری مخاطرهآمیز، سرمایهگذاران فرشته، وامدهی همتا به همتا، و تامین مالی جمعی. اینها مهم هستند زیرا بسیاری از مشاغلی که واقعاً به سرمایه نیاز دارند، به دلیل تأثیر منفی [همهگیری COVID-19] بر ترازنامههایشان، نمیتوانند نیازهای منابع مالی سنتی را برآورده کنند.»
بازار یابی
هزینه در شبکه های اجتماعی افزایش خواهد یافت.
پلتفرم های پیشرو رسانه های اجتماعی میلیاردها کاربر بین خود دارند، بنابراین جای تعجب نیست که رسانه های اجتماعی یک هدف رو به رشد برای بازاریابان بوده است. این رشد سریع در سال 2021 متوقف نخواهد شد. برآوردهای شرکت بیمه Finaria نشان می دهد که هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال 2021 به میزان 15 درصد افزایش می یابد و کل هزینه شده برای تبلیغات رسانه های اجتماعی به 105 میلیارد دلار می رسد. این تقریباً دو برابر 54.4 میلیارد دلار کل هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال 2017 است.
آری زولدان، مدیرعامل گروه رسانهای کوانتوم، گفت: «سال به سال، ما شاهد افزایش هزینهها در رسانههای اجتماعی هستیم – و امسال این افزایش چشمگیر بود. «همه مجبور شدند از بازاریابی سنتی آجر و ملات عقب نشینی کنند. آنها مجبور شدند وارد دیجیتال شوند و بسیاری از آنها می بینند که واقعاً خوب کار می کند.
زولدان افزود: «ما در سال 2021 شاهد افزایش هزینههای بازاریابی دیجیتال خواهیم بود.
در حالی که تبلیغات رسانه های اجتماعی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، رقابتی فزاینده ای دارد. کسب و کارهای کوچک باید روی یک رویکرد ارگانیک چند کاناله برای ایجاد مخاطب و آگاهی از برند تمرکز کنند. در حالی که تبلیغات میتوانند رشد ارگانیک را تقویت کنند، کسبوکارهای کوچک باید از وارد شدن به یک مسابقه تسلیحاتی رسانههای اجتماعی با رقبا اجتناب کنند، زیرا رویکردهای ارگانیک مانند بازاریابی محتوا میتواند بازگشت سرمایه بهتری داشته باشد.
تبلیغات قرار دادن پولی در رسانه های سنتی افزایش می یابد.
زولدان گفت که از سال 2012 تا 2019، هزینه های تبلیغات قرار دادن پولی در ایالات متحده از 4.75 میلیارد دلار به 11.44 میلیارد دلار افزایش یافته است و این روند تنها در سال 2021 ادامه خواهد داشت. او افزود، علاوه بر این، مرز بین محتوای حمایتشده و محتوای غیرحمایتشده احتمالاً محو میشود، زیرا مخاطبان به وضوح صحت را به یک تبلیغ ترجیح میدهند.
زولدان گفت: «من فکر میکنم در رسانههای سنتی جایگاههای پولی بیشتری را شاهد خواهیم بود، زیرا دستیابی به رسانههای درآمدی واقعاً سخت است. قرارهای پولی بسیار فراگیر و بسیار ویدئو محور خواهند بود. تشخیص تفاوت بین پرداختی و درآمدی دشوار خواهد بود.”
زولدان افزود که این می تواند برای بسیاری از رسانه ها یک استراتژی مخاطره آمیز باشد و احتمالاً اعتبار آنها را به خطر بیندازد. با این حال، او گفت: «شرکتهای زیادی در این خط قدم میزنند».