آموزشی

نکات حرفه ای یادگیری واژگان انگلیسی در حوزه تجاری

زمینه تجارت در زبان انگلیسی بر پایه کلمات ساخته شده است. گزارشات، جلسات و ایمیل‌ها گاهی مانند یک پازل پیچیده به نظر می‌رسند که برای حل آن نیاز به استفاده از اصطلاحات تجاری خاص و پیچیده داریم. اما چگونه می‌توان بهبودی در دانش و استفاده از این اصطلاحات را بدون نیاز به حفظ تعاریف صدها کلمه ایجاد کرد؟ تحقیقات در زمینه توسعه واژگان (زبان دوم یا SLA) نحوه‌ی دسترسی ما به دانش لغت را تغییر می‌دهد، و بر اساس یافته‌های این تحقیقات، هر فردی که تمایل دارد می‌تواند به راحتی از این دانش برای ایجاد واژگان انگلیسی تجاری خود استفاده کند.

1. به واژگان انگلیسی تجاری که نیاز دارید پایبند باشید:

وقتی نوبت به مطالعه واژگان می رسد، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند بسیار سخت باشد. حتی می‌توانید از تعداد کلماتی که نمی‌دانید دلسرد شوید، نه اینکه بفهمید چگونه می‌توانید بر آنچه می‌دانید بسازید. همچنین، با برنامه‌های پرمشغله‌مان، اغلب وقت زیادی نداریم که بتوانیم به توسعه مهارت‌های خود در زبان انگلیسی اختصاص دهیم.

برای اینکه بیشترین بهره را از مطالعه انگلیسی تجاری خود ببرید – چه یک دوره گروهی انگلیسی، یک مربیگری خصوصی، آموزش درون شرکتی یا خودآموزی – به این فکر کنید که باید روی چه چیزی کار کنید و چه چیزی برای شغل شما مهم است. اگر در بخش فناوری اطلاعات کار می کنید، اگر حسابداری بخش کلیدی شغل شما نیست، نیازی نیست ساعت ها را صرف حفظ اصطلاحات مالی کنید. اگر مدیر پروژه هستید، آیا واقعاً به عبارات کلیدی برای ارائه فروش یا خدمات مشتری نیاز دارید؟ توجه به نیازهای منحصر به فرد شما در سفر انگلیسی تجاری شما می تواند پایه ای محکم برای ایجاد کتابخانه کلمات ذهنی به شما بدهد، و همچنین مطمئن شوید که آنچه یاد می گیرید در محل کار فعلی و درازمدت در حرفه شما برای شما مفید خواهد بود.

2. به کلمات در بافت آنها نگاه کنید:

برخی از یادگیرندگان واژگان انگلیسی تجاری دوست دارند به لیست های طولانی از کلمات و عبارات با تعاریف به زبان خودشان یا توضیح به زبان انگلیسی تکیه کنند. اگر برای شما کار می کند، عالی است! اما این کار کلمات را از متن آنها خارج می کند – و این اغلب می تواند معنای کلمه و نحوه استفاده از آن را تغییر دهد. یکی از بخش های دشوار مطالعه انگلیسی این است که کلمات اغلب معانی و کاربردهای متعددی دارند که بسته به بافت آن تغییر می کند.

کلمه “بازار” را در نظر بگیرید. در برخی زمینه‌ها، می‌تواند به معنای یک فروشگاه محلی دوست‌داشتنی باشد که در آن خواربار فروشی‌های خود را برای هفته انتخاب می‌کنید. اما در زمینه یک جلسه فروش، “بازار” می تواند معنای منطقه ای را به خود بگیرد که شما می خواهید در آن حضور داشته باشید، مانند “بازار اروپا” یا “بازار آسیای جنوب شرقی”.

زمینه نیز برای استفاده از اصطلاحات کلیدی است. حتی اگر معنای این عبارات گیج کننده را درک کرده باشید، استفاده صحیح از آنها و – از همه مهمتر، طبیعی – جایی است که زبان آموزان اغلب با مشکل مواجه هستند. نگاهی به زمینه استفاده از یک اصطلاح و همچنین معنای آن، ترکیب این عبارات را مانند یک بومی آسان‌تر می‌کند.

نگه داشتن واژگان در متن با جملات مثال همراه با تعریف می تواند به افزایش آگاهی از معانی متعددی که کلمات انگلیسی می توانند داشته باشند کمک کند و مطمئن شوید که از کلمات مناسب در زمینه مناسب استفاده می کنید. در غیر این صورت، ممکن است از شما در مورد توسعه بازار آسیا سوال شود و در نهایت در مورد بخش نانوایی جدید آنها صحبت کنید که اخیراً در کنار میوه خشک افتتاح شده است. وای نه!

3. روی «تکه‌های» زبان تمرکز کنید:

یک قطعه زبان عبارتی از دو یا چند کلمه است که با هم ظاهر می شوند و به عنوان یک واحد عمل می کنند. “با این وجود” یک کلمه است، در حالی که “چطور کار می کنی؟” واحدی است که می تواند معنا را منتقل کند. مطالعات نشان می‌دهد که به خاطر سپردن و ذخیره تکه‌های زبان به جای کلمات فردی، برای زبان‌آموزان خارجی بسیار آسان‌تر است.

با نگاهی دوباره به مثال ما از “بازار” – می توان از آن برای ایجاد تکه های بی شماری استفاده کرد که به خاطر سپردن آنها بسیار آسان تر از کلمه به تنهایی است. کنار هم قرار دادن کلمات مختلف برای ایجاد تکه ها یا عبارات نه تنها دایره لغات شما را وسیع تر می کند، بلکه حافظه شما را در هنگام یادآوری کلمه قوی تر می کند.

این می تواند در مورد رایج ترین نوع قطعه بسیار مفید باشد. فعل عبارتی مخوف به خاطر سپردن معنای “طرح کردن” ممکن است ساده باشد، اما “تکه کردن” آن با برخی از کلمات مرتبط، مانند “موضوع را با شما مطرح کنید” یا “موضوع را در جلسه مطرح کنید” به شما امکان تمرین بیشتر با کلمه همچنین تولید آن را در صورت نیاز آسان تر می کند.

4. با واژگان انگلیسی تجاری جدید خود تمرین کنید:

توانایی تشخیص یک کلمه در هنگام خواندن یا گوش دادن به کسی فقط یکی از جنبه های دانش واژگان است. این به عنوان “زبان گیرنده” شناخته می شود. بخشی که برای بسیاری از مردم مشکل ایجاد می کند «زبان سازنده» آنها یا در واقع استفاده از واژگان آنهاست. بنابراین، در حالی که داشتن یک لیست کلمات طولانی برای صنعت فروش دارو عالی است، چگونه می توانید مطمئن شوید که می توانید آن کلمات و عبارات انگلیسی را به طور خود به خود در صورت نیاز تولید کنید؟

نکته کلیدی این است که خودتان تولید واژگان انگلیسی تجاری را تمرین کنید، هم با نوشتن و هم صحبت کردن. اگر کسی را ندارید که بنشیند و با شما صحبت کند، سعی کنید صحبت کردن خود را ضبط کنید – با استفاده از تلفن هوشمند خود در مورد موضوعی که برای یک دقیقه آماده نشده است – سپس به او گوش دهید و ببینید چه تعداد از کلمات مورد نظر خود را استفاده کرده اید. اعصاب شما ممکن است باعث لغزش و اشتباه شما شود، اما اگر شما نخواهید هیچ کس هرگز این صداهای ضبط شده را نخواهد شنید!

برای نوشتن، نوشتن ایمیل‌ها، گزارش‌ها، یادداشت‌ها، هر کاری که شغلتان نیاز دارد را تمرین کنید و از واژگان جدید خود در آن استفاده کنید. تمام آن واژگان شگفت انگیز کسب و کار فقط در مغز شما نشسته است، و اگر سعی نکنید از آن استفاده نکنید، کهنه و پوسیده می شود. همانطور که در انگلیسی می گوییم، “از آن استفاده کن یا آن را از دست بده!”

5. آبکشی کنید و تکرار کنید!

عبارت “شستشو و تکرار کن” در انگلیسی به “wash and repeat” معادله می‌شود، که به معنای “دوباره انجامش بده. و دوباره. و دوباره.” است. یک حقیقت سختی که بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌توانند در مورد یادگیری زبان درک کنند این است که این امر به‌طور ناگهانی اتفاق نمی‌افتد. یادگیری واژگان، همانند هر بخش دیگری از مطالعه یک زبان خارجی، به مانند ذخیره‌سازی یک فایل در رایانه نیست. شما باید پوشه‌ای را ایجاد کنید، فایل را ذخیره کنید و به‌طور مداوم آن را به‌روز کنید. برای رسیدن به سطحی از زبان انگلیسی تجاری که برای موفقیت حرفه‌ای به آن نیاز دارید، زمان و تکرار لازم است.

هر فعالیتی که برای کمک به ساخت واژگان خود انجام می‌دهید، باید سعی کنید آن را به عادت تبدیل کنید. مهم نیست که آیا این فعالیت شامل خواندن مقالات مرتبط به رشته‌تان به زبان انگلیسی است، تمرین واژگان انگلیسی تجاری با استفاده از فلش کارت، یا حتی چت کردن با همکاران به زبان انگلیسی، مهم این است که به آن عادت کنید. تکرار نه تنها به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید، بلکه می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما نیز کمک کند.

اضافه کردن واژگان جدید و به‌روز کردن دایره لغات شما در هر سطحی که هستید، از مبتدی تا پیشرفته، ضروری است. شما ممکن است برخی از واژگان را فراموش کرده باشید یا نیاز به افزودن واژگان جدیدی که مرتبط با شغل شما هستند داشته باشید. شما می‌توانید دایره لغات خود را با یک دوره خصوصی و سفارشی‌سازی شده که بر زبانی تمرکز دارد که برای شما مهم‌ترین است، افزایش دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا