متفرقه

۵ روش برای افزایش بهره وری؛ بیشتر سود کنید، کم تر انجام دهید

میتوان گفت کار آفرینان هم آدما های خوش شانسی هستند و هم بدشانس زیرا که می توانند تصمیم بگیرند چه کارهایی را انجام دهند و چه کارهایی را انجام ندهند اما اغلب این افراد بسیار شیفته ی کار کردن هستند و تمایل دارند ساعات زیادی را به صورت دیوانه وار کار کنند که سود خود را افزایش دهند. خوشبختانه راه های ساده ای برای افزایش سود با حجم کاری کمتر وجود دارد که در این مقاله به شرح آنان می پردازیم.

1. افزایش بهره وری با استفاده از قانون 80/20.

اگر می خواهید کارهای بیشتری را در زمان کمتر و با حداقل انرژی انجام دهید، باید برنامه کاری روزانه خود را بر اساس قانون 80/20، که به عنوان اصل پارتو نیز شناخته می شود، ایجاد کنید.

به سادگی بیان می کند که “برای بسیاری از رویدادها، تقریبا 80٪ از اثرات ناشی از 20٪ از علل است.”

بنابراین، طبق اصل پارتو، 80٪ از نتایج شما توسط 20٪ از تلاش شما هدایت می شود. چه، آیا این ربطی به بهره وری شما دارد؟

وقتی متوجه شدید که اکثریت قریب به اتفاق نتایج شما توسط درصد کمی از تلاش‌های شما هدایت می‌شود، می‌توانید مشخص کنید که کدام تلاش‌ها بیشترین نتایج را در کسب‌وکار (و زندگی!) شما دارند – و انرژی خود را روی آن‌ها متمرکز کنید.

بنابراین، برای مثال، فرض کنید فهرست مشتریانی دارید که یک مایل طول دارد. اما پس از کمی تحقیق با الهام از پارتو، متوجه می‌شوید که 80 درصد درآمد شما فقط از پنج مشتری است. اگر زمان و انرژی خود را بر روی این پنج مشتری متمرکز کنید، به جای اینکه سعی کنید لیست مشتریان بالای 25 خود را مدیریت کنید (و در این فرآیند کاملاً غرق شوید) می توانید کارهای بیشتری انجام دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.

۲– قطع ارتباط

اگر می خواهید ذهن خود را تازه نگه دارید و سطح انرژی خود را بالا ببرید، باید مرتبا از کار خود فاصله بگیرید. با این فرض که برای رسیدن به اهداف خود باید سخت تر کار کنید، به کار خود ادامه ندهید. استراحت های مکرر در طول روز و قطع ارتباط با ایمیل و تماس های تلفنی و رفتن به تعطیلات آخر هفته، به مغز شما اجازه می دهد تا تازه شود و بدن شما بهبود یابد. این یک راه مطمئن برای افزایش بهره وری است.

۳- می خواهم بگویم نه.

نه گفتن.

کسانی که بسیار موفق هستند باید در زمان خود با خواسته های زیادی دست و پنجه نرم کنند. ضروری است که بدانید چه چیزی می خواهید به دست آورید و حاضر باشید به پروژه های دیگر نه بگویید. کار کم تر و دستیابی به چیزهای بیشتر برای یک زندگی متعادل ضروری است. اگر نتوانید به این تعادل برسید، به سرعت خود را گرفتار و در آستانه سوختن خواهید یافت. وظایف خود را اولویت بندی کنید و مایل به انجام پروژه های دیگر باشید.

4- برنامه داشته باشید.

در حالی که بیشتر کارآفرینان یک برنامه بلندمدت در مورد چگونگی رسیدن به اهداف خود دارند، در برنامه ریزی و اولویت بندی روزهای خود شکست می خورند. وقتی در طول روز پراکنده هستید، نمی توانید زمان خود را به حداکثر برسانید. اگر می‌خواهید کارهای بیشتری انجام دهید، باید هر شب زمانی را برای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارهایی که باید در روز بعد انجام دهید، اختصاص دهید تا به سمت دستیابی به اهدافتان پیش بروید. منبع

۵- برون سپاری در جایی که می توانید

برون سپاری به واگذاری برخی فرآیند ها و فعالیت های داخلی یک شرکت گفته می شود که طی یک قرارداد قانونی به یک انجام دهنده ی خارج از شرکت گفته می شود. که برخی این سیاست را غلط و برخی بسیار مفید و کارآمد می دانند. یکی از دلایل اصلی برون سپاری کمبود منایع است. کمبود منابع از اصلی ترین علل واگذاری فعالیت ها و فرآیند های یک شرکت به نیروی کار خارج شرکت است. این کمبود می تواند هم در منایع انسانی باشد وهم در منابع مواد اولیه و یا مالی. برون سپاری مزایای زیادی دارد. برای مثال با برون سپاری می توان از هزینه های شرکت کم کرد. وقتی حجم کارها زیاد می شود با برون سپاری برخی از آن ها حجم شرکت را کوچک نگه داشته و از هزینه ها کم می کنیم. همچنین با برون سپاری می توانیم کارهای غیر ضروری را کم کرده و بر روی فعالیت های اصلی متمرکز باشیم.

این موضوع فقط در مورد کاره ای کاری صدق نمی کند که فرد دیگری برای تکمیل آن ها مناسب تر است. به ۲۰ درصد از کاره ای مهم فکر کنید، بلکه باید هر روز آن ها را تکمیل کنید و تعیین کنید که آیا می توانید آن ها را به یک کارمند آزاد یا قراردادی برون سپاری کنید. در اینجا فهرست هایی از چند شرکت وجود دارد که به شما کمک می کنند کاره ای روزمره خود را برون سپاری کنید.

GetFriday

Upwork

Guru.com

ScriptLancle

چون آدم فوق العاده ای هستی، پاداش می گیری.

6. افزایش بهره وری با یکپارچه سازی فناوری

شما می توانید برای افزایش بهروری خود از تمام برنامه ها و فناورهای موجود استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از فناوری های جدید عوامل حواس پرتی را حذف کنید تا به خوبی بتوانید متمرکز بمانید. متمرکز ماندن برای افزایش سود شما بسیار مهم و اساسی است زیرا در صورت بروز هر گونه اشتباه ممکن است به کلی سود خود را از دست بدهید. ابزارهای تمرکز زیادی وجود دارد که می تواند به بهبود بهروری شما کمک کند. اطلاعات بیشتر

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا