آموزشی

روش های یادگیری یک مهارت جدید

 

این یکی از سوالات مورد علاقه من برای پرسیدن از مردم است: آخرین چیزی که به خودتان یاد دادید چگونه انجام دهید چه بود؟

من این پاسخ هارا دوست دارم زیرا پاسخ ها معمولاً کمتر در مورد مهارت واقعی و بیشتر در مورد انگیزه یادگیری است. این سوالی است که وقتی در حال رزرو شرکت کنندگان در برنامه بازی NPR از من دیگری بپرسید، خیلی به آن تکیه کردم.

اما واقعاً دیگر نمی توانم این را بپرسم. شاید به این دلیل است که من در 30 سالگی هستم و این روزها با افراد جدید ملاقات نمی کنم. بیماری همه گیر نیز ممکن است یک عامل باشد. به‌علاوه، «از من دیگری بپرس» اخیراً به پایان رسید، و باعث شد به زمان حضورم در برنامه و «سوالی» فکر کنم که اغلب مردم به شیوه‌ای واقعاً جالب آن را باز می‌کنند.

داشتن یک سرگرمی برای شما خوب است. در اینجا نحوه پیدا کردن یکی از آنها آورده شده است

بنابراین من با برخی از شرکت کنندگان سابق تماس گرفتم تا ببینم آیا آنها پاسخ های خود را به خاطر دارند یا خیر. سام کاپولی یاد گرفت که چگونه یک ماشین را با گیربکس دستی، AKA “یک چوب” رانندگی کند. امی پاول داشت خودش را تمرین می داد تا یک حرکت کششی انجام دهد. انگیزه کاپولی این بود که بالاخره یاد بگیرد که چگونه کاری را که مادرش در نوجوانی به او یاد می داد انجام دهد. انگیزه پل این بود که قدرت پیدا کند تا بتواند هم تیمی بهتری در اتاق فرار شود. اما در هر دو داستان آنها چیزهای بیشتری وجود دارد. سام متوجه شد که فقط با تماشای چند ویدیوی یوتیوب نمی‌تواند رانندگی را بیاموزد و یک بیماری شانه باعث شد تا امی دوباره هدف خود را برای تسلط بر بالاپ ارزیابی کند.

مهار تسلط بر یک مهارت می تواند فوق العاده خوشحال کننده باشد. اما، چرا یادگیری چیزهای جدید اینقدر سخت است؟

شاید به این دلیل است که ما باید در نحوه یادگیری خود تجدید نظر کنیم. در اینجا چند نکته وجود دارد! بفهمید که چه چیزی می خواهید یاد بگیرید.

خودتان را برای موفقیت آماده کنید

علاوه بر پرسیدن «سوال» از یکی دیگر از شرکت‌کنندگان سابق، به دختر 3 ساله‌ام نیز روی آوردم و از او پرسیدم آخرین کاری که او یاد گرفت چگونه انجام دهد چیست؟ او سریع به من گفت که می تواند چراغ ها را به تنهایی روشن کند. پس از چند سال تلاش، او اکنون به اندازه کافی قد دارد که می تواند به یک سوئیچ برسد و مهارت های حرکتی خوبی را که برای گرفتن سوئیچ و روشن و خاموش کردن آن لازم است تسلط دارد. این مهارتی است که به او و همچنین برای همه مرتبط است ما دیگر لزوماً به آن به عنوان یک مهارت فکر نمی کنیم.

Rachel Wu دانشیار روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید است. او نحوه یادگیری ما را در طول زندگی مطالعه می کند. Wu می‌گوید یادگیری چیزهای جدید برای بچه‌ها و نوزادان آسان‌تر است، زیرا تمام زندگی آنها بر یادگیری متمرکز است. نوزادان به طرز باورنکردنی باز هستند. آنها می خواهند همه چیز را یاد بگیرند زیرا همه چیز به آنها مربوط است.

Wu می‌گوید ما می‌توانیم از آن با پرسیدن، “آیا چیزی که می‌خواهم یاد بگیرم مربوط به زندگی‌ام باشد؟” در مرحله بعد، خود را یک مربی بیابید کسی که واقعاً در تجزیه چیزهایی که می خواهید به روش های قابل دسترس یاد بگیرید، خوب است.

سپس، یک جدول زمانی واقع بینانه برای یادگیری چیزهای جدید به خود بدهید. استفاده از نوزادان به عنوان مثال ما انتظار نداریم که نوزادان تازه متولد شده بتوانند در لحظه تولد ارتباط برقرار کنند. معمولاً حداقل یک سال طول می کشد تا یک کودک شروع به جمع آوری قلمی از کلمات قابل تشخیص در واژگان خود کند. به همان اندازه برای یادگیری چیزی به خودتان زمان بدهید که به یک کودک می دهید تا آن را یاد بگیرد.

به چالشی که در دست دارید ادامه دهید

اگر در تلاش هستید که انگیزه خود را حفظ کنید، یا احساس می کنید که در مسیر پیشرفت خود به دیوار برخورد می کنید، متوقف شده و روند خود را تنظیم کنید. با معرفی یک مسیر جدید برای یادگیری، با روش خود بازی کنید.

برای مثال Wu را در نظر بگیرید. او یاد می گیرد که چگونه آلمانی صحبت کند. او در پردیس محل کارش کلاس می‌گذراند، اما شروع به تماشای یکی از برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌اش به نام دایه کرد که به آلمانی دوبله شده بود و سرعتش تا 50 درصد کاهش پیدا کرد.

سرهم‌بندی بخشی از آن است، اما پذیرفتن این موضوع نیز لازم است برای شروع مجدد باز باشید.

نل پینتر را بگیرید. نقاش استاد بازنشسته پرینستون است. او کتابی به نام «قدیمی در مدرسه هنر: خاطراتی از شروع دوباره» نوشت. هنگامی که او در دهه 60 خود بود، مدرک لیسانس و MFA در نقاشی گرفت. او می‌گوید تمرینی که در یک کلاس هنری اولیه یاد گرفته بود، واقعاً به او کمک کرد تا رابطه‌اش را با کار و اشتباهاتش تنظیم کند.

نقاش می‌گوید که او می‌کشید ، به مدل نگاه می‌کرد و تلاش بیشتری برای درست کردن آن میکرد. بعد معلم می آمد و به او می گفت: “آن را مالش بده و دوباره بکش، 10 اینچ سمت راست”. یک بار دیگر، نقاش می‌کشید و کار می‌کرد تا درست شود، و بعد معلم می‌گفت آن را بمالید و 10 درصد کوچک‌تر بکشید.

پینتر می‌گوید: «درس این است که می‌توانید کارتان را پاک کنید. لازم نیست همه‌اش [شاهکار] باشد، همه‌اش نباید درست باشند، و نباید همه آن‌ها ذخیره شوند.می‌توانید آن مکنده را پاک کنید.»

از اشتباه کردن نترسید

ما اشتباه کردن را دوست نداریم اما وقتی چیزی را یاد می گیرید، اشتباهات بخش مهمی از فرآیند هستند.

مانو کاپور استاد علوم یادگیری و آموزش عالی در ETH در زوریخ سوئیس است، جایی که او در مورد مزایای عادی سازی مجدد شکست و ایده شکست مولد می نویسد و تدریس می کند. او می گوید مبارزه برای اینکه اجازه دهید اشتباه کنید واقعا سخت است.

کاپور می‌گوید: «این یک تلاش دائمی است که به خود بگویید «این چیزی است که من نمی‌دانم. نمی‌توانم انتظار داشته باشم که فوراً آن را دریافت کنم». “وقتی در حال مبارزه هستم، فقط باید به خودم بگویم که این دقیقاً منطقه مناسبی است که باید در آن قرار بگیرم و سپس دوباره و دوباره و دوباره این کار را انجام دهم. و تا آن زمان، شما فقط با ناراحتی راحت می شوید زیرا احساس می کنید یاد گرفتن چیزی.”

بنابراین، اگر نگران هستید که برای شروع کلاس زبان جدید خیلی دیر شده است یا ترس از شکست شما را از برداشتن آن ساز منع کرده است، این نشانه شماست که احتیاط خود را کنار بگذارید و تازه شروع کنید. شکست احتمالاً بخشی از فرآیند خواهد بود، و این اشکالی ندارد. این تلاش -و یادگیری است که بیشترین اهمیت را دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا