گردشگری

2 تا از بهترین شهرهای کوچک برای بازدید در سال 2022

شهر کوچک دریایی: نیوپورت، رود آیلند

تاریخچه قایقرانی نیوپورت که به درستی به عنوان “شهر کنار دریا” شناخته می شود به قرن ها قبل باز می گردد. موقعیت ساحلی شهر در جزیره Aquidneck، آن را به مکانی ایده آل برای ورزش های دریایی تبدیل می کند. حتی در ماه مه امسال موزه قایقرانی افتتاح شد، یک تجربه چندرسانه ای مورد انتظار، با شش نمایشگاه موضوعی که برای همه از ملوانان با تجربه گرفته تا تازه واردان قایق رانی جذاب است. یکی از آن‌ها به‌ویژه، «افسانه‌های قایقرانی»، نام‌های بزرگ تالار مشاهیر قایقرانی ملی و تالار مشاهیر جام آمریکا را جشن می‌گیرد — که هر دو در موزه نگهداری می‌شوند. یک مسابقه قایق‌رانی مشهور جهانی، جام آمریکا، بیش از ده‌ها بار در آب‌های نیوپورت برگزار شده است.

اما نیوپورت چیزهای بیشتری برای این کار دارد. طرفداران سریال «عصر طلایی» شبکه HBO، که در حال حاضر در حال فیلمبرداری فصل دوم است، برخی از عمارت‌های پر زرق و برق اواخر قرن نوزدهم نیوپورت را که در سریال ظاهر می‌شوند، از جمله بریکرز – ملکی با 70 اتاق که برای وندربیلت ساخته شده بود، می شناسند. خانواده و اکنون گشت‌های با راهنما ارائه می‌کند – و قلعه ایتالیایی Château-sur-Mer که در تعطیلات آخر هفته تابستان برای تورهای خودراهنما باز است. بیش از دوجین از این خانه‌های تابستانی که زمانی متعلق به ثروتمندترین خانواده‌های آمریکا بودند، با کمک انجمن حفاظت از شهرستان نیوپورت به‌دقت حفظ شده‌اند. بیشتر ثروت شهر از نیوپورت به دست آمد که مرکز تجارت برده در نیوانگلند در قرن هجدهم بود، و اسکله بوون آن جایی بود که بسیاری از برده‌ها به عنوان بشکه‌ساز، نجار و بارانداز کار می‌کردند و به سایر بنادر اقیانوس اطلس می‌آمدند و می‌رفتند. امروزه، یک مدال برنز، با کد QR که به اطلاعات مربوط به نقش آن در تاریخ بردگان پیوند دارد، این سایت را مشخص می‌کند. این بخشی از یک برنامه آگاهی دهی بزرگتر در سراسر ایالت است که در سال 2019 راه اندازی شد تا این داستان های کمتر شناخته شده را آشکار کند.

این شهر همچنین محل قدیمی‌ترین کنیسه کشور، قدیمی‌ترین میخانه و قدیمی‌ترین کتابخانه امانت‌دهنده آن، کتابخانه Redwood و Athenaeum است که امسال ۲۷۵مین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد. انجمن تاریخی نیوپورت تورهای پیاده‌روی روزانه را در تابستان برگزار می‌کند که پنج قرن تاریخ شهر را پوشش می‌دهد.

خواه چیچارون‌های ترد و تاکوهای خیابانی در La Vecina Taqueria، یک رستوران پاپ‌آپ با آجر و ملات، یا کوکتل‌های رامن و ساکی از ابتدا در Yagi Noodles، نیوپورت همچنین میزبان طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه است. در بازار جدید Foodlove که توسط سرآشپز ساخته شده است، پیتزاهای انجیر و پروشوتو و ساندویچ‌های مرغ میلانی بخورید، یا طعم‌های محلی را در یک راهنما در نیوپورت فودیس استول کشف کنید.

به همین جا ختم نمی شود. از دیگر فعالیت‌های تابستان می‌توان به فستیوال جاز نیوپورت، یک موسیقی فوق‌العاده چهار مرحله‌ای با نوازندگانی مانند نورا جونز و دیگبل پلنتز که از ۲۹ تا ۳۱ جولای برگزار می‌شود، اشاره کرد. و تورهای پنجشنبه در باغ آبی نیوپورت، نمایشی خیره کننده از رنگ های آبی، بنفش و سفید که در اصل توسط شرکت برجسته چشم انداز، برادران اولمستد (فردریک لاو اولمستد، معمار مشهور منظره، که امسال دویستمین سالگرد تولدش است) طراحی شده است. و در سال 2014 با استفاده از طرح ها، نقشه ها و عکس های اصلی اولمستد بازسازی شد.

شهر کوچک شکار فسیلی: Ste. Genevieve, Missouri

در پایان سال 2021، دیرینه شناسان جنس و گونه جدیدی از دایناسورها را در شهر کوچک استی در جنوب شرقی میسوری کشف کردند. Genevieve، در مکانی که نزدیک به 80 سال است که دایناسورها را پیدا کرده است. اکنون، برخی از استخوان‌های این Parrosaurus Missourenisis با منقار اردک، که تصور می‌شود 35 فوت طول داشته باشد، در مرکز آموزشی موزه Sainte Genevieve نگهداری می‌شود. این موزه دارای نمایشگاه تالار غول‌ها است که در آن مدل‌های T. rex در اندازه واقعی و سایر مدل‌های دایناسور که توسط استودیو Lost World ساخته شده‌اند، و همچنین نمایشگاه‌هایی که فرهنگ‌های باستانی و تاریخ محلی را برجسته می‌کنند، به رخ می‌کشد. بازدیدکنندگان حتی می‌توانند در یک آزمایشگاه فعال در محل، دانشمندانی را در حال تمیز کردن فسیل‌های باستانی و استخوان‌های دایناسور، از جمله استخوان‌های جدیدترین دایناسور میسوری تماشا کنند.

تقریباً 85 تا 66 میلیون سال پس از پرسه زدن دایناسور منقار اردک در منطقه، در اوایل دهه 1700، فرانسوی ها Ste را تأسیس کردند. Genevieve. در آن زمان، این اولین سکونتگاه به سبک اروپایی میسوری بود و امروزه در مرکز شهر آن نمونه‌های نادری از معماری استعماری فرانسه وجود دارد. تاسیس در سال 2018، Ste. پارک ملی تاریخی Genevieve منشا این شهر را به یاد می آورد و بزرگترین گروه از ساختارهای فرانسوی-استعماری را حفظ می کند. Ste. Genevieve حفاظت از تاریخ را جدی می گیرد و همچنین خانه بسیاری از خانه ها و مشاغل آجری اواسط قرن نوزدهم تحت تأثیر آلمان است که هر یک از آنها با پلاکاردهایی تزئین شده است که سال ساخت آنها را ذکر می کند.

Boutique European Entitlements با اقلام دکوری که شامل کتانی فرانسوی و چینی آلمانی است، به تاریخ شهر ادای احترام می کند، در حالی که فروشگاه های تخصصی مانند Harold’s Famous Bee Co.، یک شرکت متعلق به زنبورداران با نوار مزه عسل خود، برای این دوره مناسب هستند. خوب.

اگر به دنبال غذا و نوشیدنی هستید، بستنی دیدنی محلی Sara’s Ice Cream، پیمانه‌های قدیمی کره اسپند و میلک شیک‌های شکلاتی را از آبنمای قدیمی باستین بلسینگ در سال ۱۹۲۹ سرو می‌کند. یا در Quintessential Rivertown Spice & Tea کنار قوری‌های چای دارجلینگ و لقمه‌های ماهی قزل آلا و خیار بدون پوسته بنشینید، در خانه‌ای تاریخی که در سه مرحله مجزا ساخته شده و از سال ۱۸۰۷ شروع شده است.

Ste. Genevieve همچنین شروع مسیر شراب Route du Vin است که شش کارخانه شراب سازی مجزا را که در 28 مایلی جنوب غربی تا Farmington امتداد دارند به هم متصل می کند. اینها عبارتند از Chaumette Vineyards & Winery که مجموعه‌ای از شراب‌های خشک تهیه شده با انگورهای ترکیبی فرانسوی-آمریکایی مانند Chambourcin و Vignoles را ارائه می‌دهد و رستوران برنده جایزه Grapevine Grill را در خود جای داده است. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند روی بشقاب‌هایی از نان تخت چهار پنیری و اتوفه خرچنگ در حالی که مشرف به تپه‌های دره رودخانه سالین کریک هستند، غذا بخورند. Cave Vineyard & Distillery، با اتاق مزه شراب و بار بیسکوتی که در بالای یک غار طبیعی قرار دارد، برای پیک نیک بعد از ظهر عالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا