سرگرمی

3 تا از بهترین انیمیشن های 2021

خارج از اثر محبوب هایائو میازاکی و استودیو گیبلی، انیمه می تواند رپ بدی را در میان انبوه سینمای هاردکور دریافت کند. همچنین معمولاً دارای مفاهیم با کیفیتی مشابه محصولات دیزنی نیست. اما با چند فیلم باورنکردنی در سال 2021 – از کوهنوردی سعادتمندانه گرفته تا یک فیلم پرشور باکس آفیس تا یک پروژه هیجان انگیز عجیب و غریب تا پایان یک دوره Evangelion – سال انیمیشن نیز از نظر کیفیت، سال انیمیشن بود. شما نمی‌توانید غول‌افکن که دیزنی است را کنار بگذارید، اما با توجه به اینکه تمرکز آن شرکت به طور قطعی به ترکیب لایو اکشن/انیمیشن ابرقهرمانان تغییر کرده است، به نظر می‌رسد انیمیشن خانوادگی آن‌ها و زیرمجموعه‌اش Pixar تنزل پیدا کرده است. با این وجود، در اینجا چیزی برای همه وجود دارد، چه به دنبال ریسک کردن در مورد چیزهای عجیب و لذت بخش باشید، چه جوان باشید یا پیر، چه تازه کار انیمه یا طرفدار هاردکور. اگر به سادگی کارتون دوست دارید، ما در اینجا نیز چیزی برای شما داریم.

https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c.html

در اینجا 3 مورد از بهترین انیمیشن های سال را انتخاب و معرفی میکنیم:

1. Encanto

دیزنی و لین مانوئل میراندا امسال جزء بهترین نمایش ها بودند(رایا و آخرین اژدها؛ در ارتفاعات)، ولی باید در نظر داست که موهبت های انکانتو  مثل میرابل، تنها عضو خانواده مادریگال بدون توانایی های جادویی به صورت لذت بخش و خوبی بسیار ظریف هستند. همچنین آهنگ های هایپر میراندا (“فشار سطحی” عمیقاً به تیک های نویسندگی او تسلیم می شود، اما “ما درباره برونو صحبت نمی کنیم” نشان می دهد که او چقدر خوب است با پیچیدگی جذاب) و همچنین واقع گرا بودن بیش از اندازه شخصیت های این فیلم در کمین بوده است.افسانه های بی نظیری که نه فقط توسط جادوگران شیطانی و اژدهای شرور، بلکه بیان سختی های گذشته و داشتن ترس از آینده تسخیر شده بود.کارگردانان جرد بوش و بایرون هاوارد داستانی بالغ از نزاع های خانوادگی را می سازند که بچه ها را نمی ترساند و همه چیز را به طور مرتب و به طور خاص در جنگل کلمبیا بسته بندی می کنند. اجرای تکان دهنده همه کاره از استفانی بئاتریز، که آواز می خواند و جذابیت می کند و جوک می کند که انگار قبلاً یک شاهزاده خانم دیزنی بوده است، و چند حامی بزرگ (پیشگوی سرکوب شده جان لگوئیزامو هر صحنه را می دزدد) داستان از قبل سبک را به سرعت پیش می برند. Encanto پر زرق و برق ترین یا دلخراش ترین موزیکال های سنتی دیزنی نیست، اما واضح و هوشمند است – و معجزات آن ممکن است بیش از آنچه انتظار دارید در شما باقی بماند. – Jacob Oller

2. Cryptozoo

انیمیشن پر جنب و جوش Cryptozoo داش شاو به بررسی فرضیه غالباً خیال پردازی شده از همزیستی کریپتیدها و انسان ها می پردازد و بیشتر از همتایان متحرک معمولی مانند Zootopia از پارک ژوراسیک بیرون می کشد. انیمیشن روان‌گردان و آشکارا بزرگسال شاو که علاقه‌مند به بازجویی در مورد بهره‌برداری از فانتزی و تخیل برای مصرف انسان است، خیال‌پردازی‌ها را وارد واقعیتی خشونت‌آمیز و تیره‌کننده می‌کند که هم‌عصران ژانر آن نمی‌توانند نادیده بگیرند. کیهانی که در فیلم کاریکاتوریست/نویسنده/کارگردان شاو ارائه شده است – انیمیشنی به سبکی که احساس می‌کند یک رمان گرافیکی زنده شده است – خاطره جمعی ما از جنبش ضدفرهنگ دهه 60 است، اما با یک اصلاحیه اصلی واقعیت‌شکن: هر موجود افسانه‌ای از فولکلور انسانی در میان ما قدم می زند، که به ندرت دیده می شود، اما به دلیل تقاضای زیادشان در بازار سیاه، همیشه شکار می شوند. توقف بدرفتاری با این موجودات، کار زندگی لورن گری (دریاچه بل) است، که ردیاب های آزار دیده و مجروح را ردیابی می کند و آنها را به Cryptozoo منتقل می کند – یک پارک تفریحی در سانفرانسیسکو که این موجودات در آن به نمایش گذاشته می شوند. یا شاغل، بسته به نزدیکی آنها به استعداد انسانی. در حالی که ایده خارق‌العاده کریپتیدها که زمین را با جانوران موجود به اشتراک می‌گذارند، تخیل را به وسوسه می‌اندازد، هسته Cryptozoo این پیش‌فرض جذاب را به جامعه فوق‌سرمایه‌داری موجود ما وارد می‌کند – نشان می‌دهد که چگونه به راحتی سیستم تشنه به خون ما چیزهای کاملاً متفاوت و خارق‌العاده را از بین می‌برد. لورن تنها یکی از بسیاری از کاریکاتورهای ضدفرهنگی دهه 60 فیلم در منطقه خلیج است – که توسط گروهی از کمدین های آلت کمدین و بازیگران فیلم مستقل مانند مایکل سرا، جیسون شوارتزمن و زوئی کازان صداگذاری شده است – در کنار یک زوج هیپی ایده آلیست که در یک صحنه اولیه وحشیانه. ، درس سختی از تحمیل نگرش های ساده انسانی به دنیای پیچیده طبیعی بیاموزید. نقد فیلم از سرمایه‌داری با دیدگاه منفی آن نسبت به جنبش‌های ضدفرهنگی آمریکایی همراه است و استدلال می‌کند که کالایی شدن این جنبش‌ها آنها را از ایجاد هر نوع تغییر بازمی‌دارد. تشابهات دنیای واقعی مشهود است. – ناتالیا کیوگان

3. رایا و آخرین اژدها

از نمایش شمشیر بازی بسیار پیچیده و هیجانی بودن آن تا نمایش سبک ها و فرهنگ هایی که استفاده نشده است،میتوان گفت رایا و آخرین اژدها یکی از بهترین ماجراجویی در دیزنی محسوب میشود.اولین حمله آن هم به یک محیط در آسیای جنوب شرقی بود و نیز فیلم هایی از جمله «شاهزاده خانم» را با تلاشی آزمایشی مثل Kubo and the Two Strings ترکیب کرده است.رایا (کلی ماری ترن)، بعد از گذشت یک تراژدی که باعث شد در آن پدرش (دانیل دائه کیم)  به یک سنگ تبدیل شود و سرزمینش در هم شکسته شود، باید از یک جمعه به جامعه دیگری برود تا بتواند تکه هایی از یک جواهر جادویی و تمامی اعضای یک تیم جدید و عجیب و غریب را جمع آوری کند. سیسو (Awkwafina)، آخرین اژدها، می تواند همه را از بین ببرد و دنیا را درست کند. یک درس خوش‌نیت اما بی‌اهمیت از نویسندگان کوی نگوین و ادل لیم درباره اعتماد در قلب فیلم وجود دارد که تقریباً مانند استدلالی برای خلع سلاح هسته‌ای توضیح داده شده است – اساساً اگر کسی مایل به برداشتن اولین قدم نباشد، خصومت متقابل بهبود نمی‌یابد. اما همه اینها واقعاً بهانه ای است، تا ما را در برخی از بهترین آثار محیطی دوران سه بعدی دیزنی و برخی از بهترین سکانس های مبارزه آن تا کنون ببرد. یک پایان درهم اما جسورانه، رایا را از تبدیل شدن به یک تور دو نیرو باز می‌دارد، اما هنوز هم ارزش یک تور در کوماندرا را دارد. – جیکوب اولر

رفرنس

یک انیمیشن خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

1- دوبله مناسبی داشته باشد.

2-اثر انیمیشن ها توسط خانواده کنترل شود.

3-انتخاب درست انیمیشن بر اساس چالش های موجود در خانواده

4-داشتن طیف سنی گسترده

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا