متفرقه

اصطلاحات با ریشه در روستاهای آمریکا

در آمریکای روستایی در طول سال‌ها، گستره‌ای از اصطلاحات و عبارات انتخابی ارائه شده است. بسیاری از عبارات زیرکانه راه خود را به استفاده روزمره در سراسر کشور باز کرده اند. ما از کتاب The Old Farmer’s Almanac، دیکشنری انگلیسی کمبریج، Merriam-Webster، راهنماهای ادبی و نوشتاری، وبلاگ های آنلاین، راهنمای آموزش زبان انگلیسی، مجموعه عبارات عامیانه، و فرهنگ لغت های عامیانه استفاده کردیم.

برخی را که ما آگاهانه به کار می بریم، مانند پارس کردن درخت اشتباه، پریدن روی ارابه، و گرفتن یک گاو توسط شاخ. عبارات دیگری که ممکن است بدون دانستن منشأ آنها استفاده کنیم، مانند یک تکه کیک، یک دادگاه کانگورو، یا به اندازه صدف شاد بودن.

بسیاری از رنگارنگ‌ترین اصطلاحات از کشاورزی می‌آیند، مانند پرواز در قفس و زندگی در پنبه‌های بلند. شکار ما را برای بارگیری خرس و پارس کردن درخت اشتباهی به ما داد. دنیای اسب‌ها عبارات مناسبی را ارائه می‌دهد، مانند زنگ‌زن مرده بودن، پر از لوبیا، یا رفتن به ندرت. سپس طولانی بودن در دندان یا سخت سوار شدن و خیس شدن وجود دارد.

تعداد کمی از روزهای برده‌داری می‌آیند، زمانی که افراد در اسارت نیاز داشتند در مورد آنچه می‌گویند پنهان کاری کنند. بسیاری از آنها کاملاً قدیمی هستند و به جنگ داخلی ایالات متحده، غرب قدیم، طوفان طلا، روزهای پیشگامی آمریکا، و زمان هایی که سوغاتی ها ممکن است نیکل های چوبی باشند و سیگار برگ ها به عنوان جایزه در نمایشگاه های دولتی اعطا می شد، برمی گردد.

برخی ریشه‌های روشن و مختصر دارند، اما بیشتر ریشه‌ها مبهم‌تر هستند. بسیاری از توضیحات، حدس ها یا تئوری های آموزشی هستند. برای بیش از چند عبارت، نظریه های متعددی در مورد منشا آنها وجود دارد. بنابراین، اگر نهر بالا نمی‌آید، از سوت زدن دیکسی دست بردارید، تکان بخورید، و بیایید ببینیم چه چیزی بیرون می‌آید.

یک تکه کیک

در قرن نوزدهم، اهدای کیک به برندگان در مسابقات رایج بود، از این رو این ایده به عنوان یک «تکه کیک» مطرح شد. “Cakewalk” که معنای مشابهی دارد، در واقع نام یک مسابقه رقص بود. صاحبان مزارع در جنوب قبل از جنگ داخلی به عنوان قاضی در راهپیمایی های کیک خدمت می کردند، که در آن افراد برده شده از طریق یک سری حرکات رقص پیچیده که به احتمال زیاد برای تمسخر صاحبان مزارع انجام می شد، انجام می دادند.

برگ نگین

در نیوانگلند، بازدیدکنندگانی که در پاییز برای لذت بردن از شاخ و برگ های رنگارنگ وارد می شوند و بخش بزرگی از اقتصاد گردشگری روستایی را تشکیل می دهند، «نظامیان برگ» هستند. این اصطلاح به احتمال زیاد از ورمونت در اواسط قرن بیستم آمده است.

راگامافین

در جنوب، “راگاموفین” به کسی گفته می شود که درهم و برهم به نظر می رسد. در اواخر دهه 1800، کودکان در روز شکرگزاری لباس می پوشیدند و برای میوه یا آب نبات التماس می کردند که به روز راگاموفین معروف شد، و برخی شهرها رژه هایی را برای کودکان در لباس برگزار می کردند.

اگر نهر بالا نمی آید

“اگر نهر بالا نمی آید” به این معنی است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود. منشأ آن در جنوب است، جایی که بالا آمدن نهر می تواند به معنای جریان های خطرناک یا سیل باشد.

فیگور بالپارک

عبارت “شکل بال پارک” از مفسرانی نشأت می گیرد که با تخمین تعداد تماشاگران، اندازه جمعیت کشور را حدس می زدند. اعتقاد بر این است که با افزایش تعداد طرفداران بیسبال شروع شده است.

تخم غاز

“تخم غاز” به معنی شکست تیم یا رقیب در گلزنی است. این از شکل یک تخم غاز شبیه صفر است.

شن را هم بزنید

«به هم زدن سنگریزه» یعنی با عجله رفتن. قدمت آن به زمانی برمی‌گردد که به احتمال زیاد راه‌ها و پارکینگ‌ها با شن پوشیده شده بودند.

تست اسید

اصطلاح “آزمایش اسید” مربوط به عجله طلا در اواسط دهه 1800 است، زمانی که اسید برای بررسی خلوص طلا استفاده می شد. این آزمایش شامل استفاده از اسید نیتریک است که توانایی حل کردن هر فلزی به جز طلا را دارد. این اصطلاح در دهه 1960 زمانی که برای اشاره به مهمانی های LSD که توسط نویسنده کن کیسی برگزار می شد به کار می رفت، به یک جناس تبدیل شد.

یونجه را بزن

در دهه 1800، تشک ها اغلب کیسه هایی پر از یونجه بودند. قبل از رفتن به رختخواب، مردم یونجه را می‌کوبیدند تا پف کرده و حشره‌ها را از بین ببرند. امروز، “به یونجه زدن” به معنای رفتن به رختخواب است.

همه کلاه، بدون گاو

«همه کلاه، بدون گاو» به کسی اطلاق می‌شود که حرف بزرگی می‌زند اما چیزی ندارد. این یک توهین با ریشه های تگزاس است.

درخت اشتباهی را پارس کنید

“درختی اشتباه پارس کردن” از اوایل دهه 1800 در آمریکا می آید، زمانی که شکار با دسته سگ رایج بود. امروز به این معنی است که ایده اشتباه داشته باشید یا از شخص اشتباه بپرسید.

زیبا مثل گوش حشره

“ناز مانند گوش حشره” در دهه 1800 استفاده شد – و گمان می رود که در تگزاس سرچشمه گرفته باشد – برای توصیف فردی شایان ستایش. ممکن است با کلمه حاد شروع شده باشد که به توانایی حشرات برای واکنش سریع اشاره دارد. اغلب به عنوان یک اشکال، کوتاه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا