گردشگری

انواع جاذبه های گردشگری هدفمند یا ساخته دست بشر

بسیاری از انواع جاذبه های گردشگری به صورت هدفمند ساخته شده اند. این بدان معناست که جاذبه ها طبیعی نیستند و توسط انسان ایجاد شده اند.

جاذبه‌های گردشگری دست‌ساز را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: جاذبه‌هایی که برای مقاصد گردشگری ساخته شده‌اند و جاذبه‌هایی که برای مقاصد دیگری ساخته شده‌اند اما از آن زمان برای گردشگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

انواع جاذبه های گردشگری هدفمند جاذبه هایی هستند که به طور هدفمند برای گردشگری ایجاد شده اند. این می تواند طیف وسیعی از انواع جاذبه های گردشگری مانند یک پارک موضوعی، یک باغ وحش یا یک گالری هنری را شامل شود.

در اینجا چند نمونه از جاذبه های گردشگری دست ساز بشر معرفی شده است:

پارک های تفریحی

پارک های تفریخی مختلفی در کل جهان وجود دارند که نمونه ای از رایج ترین و بهترین جاذبه های گردشگری به حساب می آیند. پارک هایی که دارای موضوعات خاصی هستند در بین جاذبه های گردشگری محبوبیت بیشتری دارند ، که تنها با هدف سرگرم کردن بازدیدکنندگان ساخته میشوند.این پارک ها معمولا فضای بسیار بزرگی دارند که در بعضی موارد برای ورود به این پارک ها فقط یک بار هزینه پرداخت خواهید کرد وای این امکان وجود دارد که از شما درخواست شود برای استفاده از سواری های شخصی و تک نفره هزینه بپردازید.تعداد زیادی از این پارک ها به خاطر داشتن صف های طولانی و شلوغ بودن برای سواری از شهرت ویژه ای برخوردار هستند.

یکی از بهترین نمونه های پارک تفریحی ،پارک آبی است.

پارک‌های آبی می‌توانند هم در داخل و هم در فضای باز باشند، اگرچه پارک‌های آبی روباز معمولاً بزرگ‌تر هستند و وسایل و امکانات بیشتری دارند. پارک‌های تعطیلات مانند سنتر پارک، پارک‌های آبی سرپوشیده را به عنوان بخشی از پیشنهاد خود به گردشگران ارائه می‌کنند.

در آب و هوای گرم تر، مانند اسپانیا یا فلوریدا، پارک های آبی زیادی در فضای باز وجود دارد. پارک های آبی اغلب دارای استخرهای موج، رودخانه های تنبل و انواع سرسره ها و زمین های بازی هستند.

پارک های بازی مکان هایی هستند که وسایل بازی برای کودکان دارند.

امکانات ارائه شده در پارک های بازی می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از پارک های بازی ممکن است دارای مناطق آبی باشند، برخی دیگر کاملا خشک هستند. پارک های بازی ممکن است سواری های کوچکی مانند سواری با قطار داشته باشند. آنها همچنین ممکن است اسب یا الاغی برای سوار شدن داشته باشند. احتمالاً زمین های بازی و همچنین فعالیت های دیگری مانند تیراندازی با کمان یا قایق رانی وجود خواهد داشت.

مناطق بازی نرم نمونه دیگری از پارک های بازی هستند. مناطق بازی نرم از زمین های بازی سرپوشیده تشکیل شده است. آنها معمولا دارای گودال های توپ، سرسره ها و گاهی اوقات قلعه های فنری هستند. مناطق بازی نرم در میان کودکان خردسال محبوب هستند. بسیاری از کشورها دارای جاذبه های بازی نرم و چشمگیر مانند چین و کانادا هستند.

موزه ها و گالری های هنری

 

از محیط موزه ها و گالری های هنری نیز میتوان به عنوان مکان های گردشگری استفاده کرد که به عنوان جاذبه های گردشگری نیز به حساب می آیند. موزه ها و گالری های هنری نیز در سرتا سر جهان وجود دارند.این مکان ها جزء سازمان های مسافرتی و گردشگری هستند.هزینه های این مکان ها از طریق یارانه ها و بودجه ها عمومی تامین میشوند ولی برخی دیگر جزء دسته خصوصی قرار می گیریند پس برای بازدیکنندگان هزینه بر هستند.

موزه ها و گالری های هنری از نظر اندازه بسیار متفاوت هستند. آنها همچنین می توانند مقاصد متفاوتی داشته باشند، برخی از آنها بر اساس تاریخ، علم یا فرهنگ در میان طیف گسترده ای از موضوعات دیگر هستند. برخی از موزه‌ها محصولات خاص یا غیرمعمولی ارائه می‌دهند – وقتی در سفرم به ججو در کره جنوبی متوجه شدم که این جزیره بیش از هر مکان دیگری موزه‌های جنسی دارد، شوکه شدم!

جاذبه های منحصر به فرد ساخته شده

انواع دیگری از جاذبه های گردشگری در سرتاسر جهان وجود دارد که به طور منظم در هیچ یک از دسته بندی های بالا قرار نمی گیرند.به عنوان گردشگر، ما چیزهایی را می خواهیم که نوآورانه، جدید و متفاوت باشند. به همین دلیل است که بسیاری از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در سراسر جهان ساخته شده است.در کاستاریکا، آنها از زیستگاه طبیعی استفاده کرده و شبکه‌های زیپ لاین گسترده‌ای را در میان جنگل‌ها ایجاد کرده‌اند.در چین تعداد زیادی پل شیشه ای ساخته اند. این یک تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیز را هنگام بازدید از بسیاری از مناطق طبیعی زیبا که این کشور ارائه می دهد ایجاد می کند.آنها در سیدنی به گردشگران این فرصت را می دهند که از پل بندرگاه سیدنی بالا بروند – اکنون این یک تجربه جالب است!همچنین جاذبه‌های توریستی وجود دارد که طیف وسیعی از فعالیت‌های افزایش‌دهنده آدرنالین را تسهیل می‌کند، مانند مسابقه اتومبیل‌رانی اسپورت، غواصی در دریای عمیق، چتربازی یا بال پیاده‌روی.

نکات مهم قبل از شروع سفر و گردشگری:

از اپلیکیشن های کابردی در مسافرت استفاده کنید، داشتن آرامش در طول سفر و دوری از هر گونه استرس، گردشگری خود را ابتدا با سفرهای سبک و درجه پایین تر شروع کنید، از باورها و اعتقادات مکانی که قصد سفر له آن را دارید آگاهی کامل داشته باشید، از قوانین تور گردشگری مورد نظر خود اطلاعات دقیق داشته باشید. منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا