آموزشی

بهترین روش های کمکی برای یادگیری زبان

Señor Jordan Worksheets

از 3 دلار

از آنجایی که برخی افراد بیشتر زبان آموزان دیداری یا شنیداری هستند، راه دیگری برای یادگیری گرامر و واژگان از طریق ویدیوهای آموزشی یوتیوب است. در حالی که کیفیت ویدیوها متفاوت است، تورس Señor Jordan را برای توضیح دستور زبان اسپانیایی توصیه می کند. او می‌گوید: «از آنجایی که او یک معلم دبیرستان است، چیزها را به وضوح برای دانش‌آموزان تعریف می‌کند، که اگر در درک ساختار خاصی مشکل دارید، مفید است. با این حال، تورس هشدار می دهد که “یادگیری در مورد نحوه عملکرد زبان با استفاده از زبان در مکالمه بسیار متفاوت است.” ویدیوهای Señor Jordan در YouTube رایگان هستند، اما می‌توانید با خرید آنلاین کاربرگ‌های همراه از او حمایت کنید.

بهترین کتاب های آموزش زبان

ژاپنی با سهولت، جلد 1

از 100 دلار

فاکس استفاده از کتاب های درسی را برای یادگیری بیشتر بسیار مفید می داند، او گفته است:« افراد زیادی در رابطه با برنامه های داخل رایانه ی شما هیجان زده هستند، ولی شما نباید از کتاب ها ترسی داشته باشید. » بلوم یک شرکت فرانسوی در رابطه با کتب درسی به نام Assimil  را معرفی کرده که ساعت ها گفت و گو و مکالمه ضبط شده و گرامر را با روش انجام  مکالمه آموزش می دهد که در آن پاورقی های دستوری در کنار جمله‌های گفتگوی نوشتاری وجود دارد که بیشتر در مورد جزییات است، نکته اصلی و مهم نگاه به خود زبان موجود در متن است. بلوم با استفاده از این کتاب ها توانسته دو زبان مختلف را آموزش دهد. این را هم بدانید که شرکت نسخه های انگلیسی این کتاب های درسی را نیز ارائه داده است. اینجا را بخوانید

شاهزاده کوچک اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

10 دلار

وقتی شروع به خواندن می کنید، باچر توصیه می کند به متون در سطح Lexile آسان تر دسترسی داشته باشید. او توضیح می‌دهد: «خواندن چیزی کمی چالش‌برانگیزتر، شما را از مجموعه اولیه واژگان خود که تمایل دارد بارها و بارها در یک برنامه تکرار می‌شود، گسترش دهد و شما را به زبان طبیعی‌تری وارد کند». برای زبان آموزان انگلیسی، Baecher وب سایت رایگان Newsela را توصیه می کند که داستان های خبری را به زبانی در دسترس بازنویسی می کند، اما شروع با کتاب های کلاسیک کودکان به زبان دیگر نیز مفید است، مانند خواندن Le Petit Prince در چاپ اصلی فرانسوی آن.

بهترین ابزار فلش کارت دیجیتال برای مبتدیان

Quizlet Plus

از 2 دلار

علیرغم مفهوم یادگیری تکه تکه، تمامی کارشناسان این حوضه موافق بودند که فلش کارت ها بخش مهمی از مرور واژگان هستند. از سایت رایگان فلش کارت هایی که توسط کاربر ایجاد شده اند Baecher گفته است:از Quizlet برای تخصی اولیه و یادگیری بیشتر استفاده میشود.

او همچنین گفته است:«ولی تا وقتی که در فردی که به طور سانزده ازآن استفاده می کند ساخته و تولید نشود، حفظ نمیشود»> او نیز به دانش آموزان برای یادگری بهتر گفته است که کلمات را روش نوشتن جمله های کوتاه تر مرور کنند.Quizlet  این امکان را به دانش آموزان داده است که با انجام بازی های تعاملی فلش کارت ها را به خوبی مرور کنند.به همین خاطر پرز از سایت ها برای کلاس خود استفاده کرده است. و نیز تورس از دانش اموزان خواسته که فلش کارت های تصویری بسازند. که در Quizlet Plus با قیمت 1.99 دلار در ماه موجود است. از یک زبان به زبان دیگر رفتن ، ترجمه کردن محسوب میشود. او توضیح می‌دهد: «رویکرد ترجمه بد نیست، اما می‌خواهید در نهایت بتوانید اطلاعات را به روشی متفاوت یاد بگیرید و رمزگذاری کنید، و آن‌ها را به روشی متفاوت بازیابی کنید.

بهترین ابزار پیشرفته فلش کارت دیجیتال

فلش کارت های AnkiMobile

25 دلار

وقتی صحبت از فلش کارت به میان می‌آید، بلوم و فاکس هر دو برنامه Anki را تضمین می‌کنند – که به صورت آنلاین و در فروشگاه برنامه اندروید رایگان است، اما برای آیفون‌ها هزینه دارد – آن را به ترتیب «بسیار قدرتمند» و «شگفت‌انگیز» می‌نامند. Anki به تکنیک تکرار فاصله دار بستگی دارد، جایی که کارت های جدیدتر و سخت تر را بیشتر می بینید و کارت های قدیمی تر و کم مشکل را کمتر (که از ویژگی های Quizlet Plus نیز هست). بلوم که بیش از ده سال است از این برنامه به مدت 15 دقیقه در روز استفاده می‌کند، می‌گوید: «این یک ابزار پیشرفته است و سال‌ها طول کشید تا بفهمم چگونه از آن به خوبی استفاده کنم، اما جامعه آنلاین مناسبی دارد که می‌توانید عیب‌یابی کنید.» وقتی مردم چند هفته یا چند ماه را از دست می‌دهند، دلسرد می‌شوند، اما فکر می‌کنم حتی اگر سال‌ها مانند من به آن پایبند نباشید، می‌تواند برای تمرین مفید باشد.» به طور مشابه، فاکس Anki را به خاطر دک های مشترک قوی و توانایی شما در شخصی سازی و افزودن تصاویر به کارت ها دوست دارد. اطلاعات بیشتر

نکات اثر بخش در یادیگری بهتر زبان:

-فیلم های سینمایی، روزنامه و مجلات منباع خوبی برای یادگیری هستند.

-لغات جدید را پس از یادگیری چمدین مرتبه تکرار کنید.

-از دوره های صوتی و انلاین بیشتر استفاده کنید.

-به صورت مداوم در ذهن خود تمرین و تکرار کنید.

-همیشه یک دیکشنری جیبی به همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا