متفرقه

روش خودکنترلی چگونه است

هر کس مقدار متفاوتی از خودکنترلی دارد و می تواند بسته به موقعیت نیز متفاوت باشد، اما بیشتر ما می توانیم از یک تقویت کننده برای یافتن تعادل بهتر بین کم و زیاد استفاده کنیم. این هم تعدادی راهکار تا شما شروع کنید. راهکارهای زیادی در سرتاسر اینترنت و وبلاگ های مختلف وجود دارد. ساخت وبلاگ– شما هم می توانید وبلاگی بسازید و راهکارهایی که امتحان می کنید و موثر هستند را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آرام باش

زمانی که خودمان را فریب می‌دهیم و فکر می‌کنیم باید فوراً انجام شود یا فوراً متوقف شود، می‌توان خود را کنترل کرد. همچنین زمانی که واکنش‌های درونی‌مان رانده می‌شویم، با خودکنترلی دست و پنجه نرم می‌کنیم. تصور کنید با سرعت زیاد در جاده رانندگی می کنید و یک راننده کند راه شما را قطع می کند. واکنش درونی شما چیزی است که باعث می شود بخواهید بوق خود را بکوبید و بر سر آنها فریاد بزنید یا بدتر از آن.

برای اینکه بهترین فرصت را برای پاسخ آرام‌تر و یک روز بهتر به خود بدهید، یاد بگیرید که افکارتان را کند کنید تا بتوانید تکانه‌های درونی خود را به تعویق بیندازید. آرامش می تواند کمک کند. مدیتیشن، تنفس عمیق و تمرکز حواس همه راه‌های عالی برای تمرین آرامش هستند. هر چه بیشتر آرامش داشته باشید، به احتمال زیاد با آرامش به رویدادهای استرس زا نزدیک می شوید و به جای اینکه تنها بر اساس انگیزه عمل کنید، پاسخ های متفکرانه ای را انتخاب کنید. ل مشغولی ها، نگرانی ها و دلایل عصبانیت و ناراحتی خود را به صورت وبلاگ بنویسید. وبلاگ ساز رایگان– نوشتن کمک می کند تنش های درونیتان کم شود.

برنامه ریزی را یاد بگیرید

دستیابی به خودکنترلی بدون جهت گیری دشوار است. به عنوان مثال، اگر می خواهید 10 پوند وزن کم کنید و بنابراین باید از دسر شبانه خود صرف نظر کنید، به برنامه ریزی از قبل کمک می کند. به جای اینکه امیدوار باشید در زمان مناسب به اندازه کافی قوی خواهید بود، از قبل به راه هایی فکر کنید که اشتهای خود را کاهش دهید، بنابراین احتمال موفقیت شما بیشتر است.

برای جلوگیری از تکیه بر اراده، برنامه‌ای برای کارهایی که دفعه بعد آزمایش می‌شوید انجام دهید، تنظیم کنید. شاید بتوانید زمانی که هوس شکر دارید، ۱۵ دقیقه یوگا انجام دهید یا یک کتاب خوب بخوانید. استفاده از عوامل حواس پرتی می تواند به شما در بهبود کنترل خود در طولانی مدت کمک کند. در نهایت خواهید آموخت که می توانید احساسات ناخوشایند را مدیریت کنید و نیازی به انجام تمام خواسته های خود ندارید.

آنچه را که می خواهید پیدا کنید

گاهی اوقات ما فاقد خودکنترلی هستیم زیرا دقیقاً نمی دانیم چه می خواهیم. برای مثال، اگر احساس می‌کنید در شغل فعلی‌تان به جایی نمی‌روید، مطمئن شوید که به این دلیل نیست که نمی‌دانید کجا می‌خواهید بروید. وقتی هدف مشخصی دارید، کنترل خود راحت‌تر است زیرا می‌توانید روی انتخاب‌هایی تمرکز کنید که شما را در مسیر درست هدایت می‌کند. یک درمانگر دارای مجوز می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید دقیقاً چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد، و می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به شما برای رسیدن به اهدافتان با استفاده از خودکنترلی باشد.

با این اوصاف، داشتن اهدافی که برای شما معنادار باشد، مهم است. هدفی را فقط به این دلیل تعیین نکنید که شخص یا چیز دیگری شما را به سمت آن سوق می دهد. به درون خود نگاه کنید و دریابید که چرا هدفتان برایتان اهمیت دارد. اگر برای شما معنایی نداشته باشد، وقف کردن خود به آن بسیار سخت خواهد بود.

عواقب را به خاطر بسپار

اغلب، یک نگاه صادقانه به عواقب آن برای ایجاد انگیزه در فردی که با خودکنترلی دست و پنجه نرم می کند، کافی است. تصور کنید 100 دلار اضافی پیدا کنید. بخشی از شما می‌دانید که باید از آن برای پرداخت کارت اعتباری خود استفاده کنید، اما بخشی دیگر از شما می‌خواهد آن را برای شام و یک فیلم خرج کنید. برای اینکه تصمیم درستی بگیرید، عواقب آن را در نظر بگیرید.

اگر کارت اعتباری خود را پرداخت کنید، آیا در جهت آزادی مالی و برداشتن گام هایی برای حذف بدهی خود تلاش خواهید کرد؟ اگر خودتان را درمان کنید، آیا باز هم پول کافی برای پرداخت به موقع صورتحساب کارت اعتباری خواهید داشت یا در نهایت با جریمه دیرکرد دیگری یا بدتر مواجه خواهید شد؟

فراتر از رضایت کوتاه مدت نگاه کنید و به ارزش بلندمدت فکر کنید. اگر فردا با مراقبت از خود، خود را برای موفقیت آماده کنید، خودکنترلی شما به طور طبیعی در طول زمان و با شروع به بهره‌برداری از مزایای آن، افزایش می‌یابد.

نقش بازی

اگر تمرین خودکنترلی برای شما یک چالش است، با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا یک درمانگر نقش بازی کنید. این به شما کمک می کند با احساسات خود در یک محیط کنترل شده و بدون تهدید عواقب منفی روبرو شوید. برای شروع، به یک موقعیت ساده فکر کنید که در آن معمولاً با کنترل خود دست و پنجه نرم می کنید. همانطور که خودکنترلی شما بهبود می یابد، به موقعیت های دشوارتر یا چالش برانگیزتر بروید.

خوب شوی

مانند هر رفتار پیشگیرانه، قرار گرفتن در مکان مناسب فیزیکی، ذهنی و عاطفی تفاوت بزرگی ایجاد می کند. اگر مدتی از آخرین معاینه فیزیکی شما گذشته است، با پزشک مراقبت های بهداشتی اولیه خود تماس بگیرید و یک قرار ملاقات تعیین کنید. یک بیماری زمینه ای ممکن است مسائل مربوط به خودکنترلی شما را تشدید کند. برای این منظور، اگر علائم افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات سلامت روان را تجربه می کنید، لطفاً فوراً کمک بگیرید.

و به عنوان یک توصیه کلی: به یاد داشته باشید که از اصول اولیه مراقبت کنید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، مقدار زیادی آب بنوشید و تقریباً هشت ساعت در شب بخوابید. این به شما کمک می کند در سفر خود برای کنترل بهتر خود ذهن روشنی داشته باشید.

نتیجه

خودکنترلی می تواند تاثیر زیادی بر زندگی شما داشته باشد. در واقع، احتمالاً مسئول زندگی امروزی است. زندگی پربار و پربار ممکن است — با ابزارهای مناسب. اولین قدم را بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا