گردشگری

10 مهارت برتر هتل داری و گردشگری

در حالی که مهارت‌های «سخت» مدیریت مانند حسابداری، تحلیل مالی و بازاریابی مجموعه‌ای از مهارت‌های ضروری برای مدیران مهمان‌نوازی و گردشگری هستند، مهارت‌های نرم برای موفقیت در آنچه در درجه اول و مهم‌تر از همه «کسب و کار مردم» است از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مهارت‌های نرم مهمان‌نوازی نه‌تنها شامل تعامل مستقیم با مشتریان، بلکه مدیریت تیم‌هایی است که هدفشان جلب رضایت مشتریان در صنعتی است که به طور قطعی یک صنعت کار فشرده است.

بنابراین 10 مهارت نرم ضروری که یک مدیر مهمان نوازی و گردشگری آینده باید به آنها تسلط داشته باشد چیست؟

1. مهارت های خدمات به مشتری

این نکته را باید در نظر داشت که مشتری بودجه را برای پرداخت حقوق و سایر هزینه های مکان مورد نظر را همیشه فراهم میکند، و این اجازه را به هتل و رستوران ها می دهد که همیچنان سود آور مانده و بتوانند در زیر ساخت هایشان سرمایه گذاری داشته باشند.بنابراین، خیلی مهم است که برای جلب رضایت مشتریان مدیران و کارکنان همیشه موفق باشند.داشتن مهارت های عالی برای ارائه خدمات مشتری به درک بیشتر از نیازهای مشتری و توانایی های ارائه خدمات به مشتری مربوط میشود.

2. مهارت های شبکه سازی

یکی از مهارت‌های کلیدی مورد نیاز در صنعت مهمان‌نوازی این است که بتوان به طور مؤثر شبکه‌ای کرد. برخلاف بسیاری از بخش‌های دیگر کسب‌وکار، شبکه‌سازی در این زمینه به دنبال ایجاد شغل نیست، بلکه راهی برای تحریک کسب‌وکارهای تکراری از سوی مشتریان است. ایجاد یک مشتری وفادار که علاقه مند به بازگشت به هتل/رستوران/تور هستند، در درازمدت باعث ارتقای شغل فرد نیز خواهد شد. البته، همچنین مهم است که بتوانیم به کارفرمایان نشان دهیم که مشتریان به لطف رابطه ای که با آنها ایجاد شده است، بازمی گردند. یادگیری استفاده از زبانی که کارفرمایان دوست دارند بشنوند، مانند “مدیریت ارتباط با مشتری” و “روابط با مهمان” در طول مصاحبه های شغلی، می تواند شانس استخدام شدن را افزایش دهد.

3. مهارت های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی استثنایی در بیشتر صنایع بسیار ارزشمند است و هر چه فرد در سلسله مراتب بالاتر باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در تجارت مهمان‌نوازی و گردشگری، هر روز می‌تواند شامل تماس با افراد با پیشینه‌ها، سنین، ملیت‌ها و خلق و خوی مختلف باشد. بنابراین، مهم است که بتوانید به گونه ای ارتباط برقرار کنید که نشان دهنده کسب و کار باشد و در عین حال با مشتریان به گونه ای صحبت کنید که آنها بتوانند درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

4. مهارت های انعطاف پذیری

در مقایسه با سایر حرفه‌ها، مشاغل مهمان‌نوازی و گردشگری اغلب مستلزم این هستند که کارمندان ساعات عجیبی مانند شب‌ها و آخر هفته‌ها را انجام دهند. همچنین لازم است که بتوانیم به سرعت از یک کار به کار دیگر بر اساس موقعیتی که ممکن است پیش بیاید، تغییر وضعیت بدهیم. بنابراین، انعطاف پذیری یک ویژگی ضروری برای موفقیت در بخش مهمان نوازی و گردشگری است.

5. مهارت های سازمانی

مهارت‌های سازمانی در تجارت مهمان‌نوازی و گردشگری در اولویت هستند. با توجه به نیاز به چند کار و پاسخگویی به درخواست های فوری، حفظ ساختار سازمانی به گونه ای ضروری است که بتوان وظایف روزانه را به نحو احسن انجام داد. یک توصیه: هر روز را از قبل برنامه ریزی کنید و چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، داشته باشید. این همچنین به شما کمک می کند تا مهارت های مدیریت زمان قوی را توسعه دهید.

6. مهارت های زبانی

مهارت های زبانی مزیت خاصی در زمینه مهمان نوازی است زیرا ارزش فرد را به عنوان یک کارمند افزایش می دهد. صحبت کردن با زبان مشتریان، فرد را قادر می سازد تا رابطه صمیمانه تری با آنها برقرار کند که رضایت و وفاداری مشتری را ارتقا می دهد.

7. تعهد

شاید ذکر این مورد ساده به نظر برسد، اما می‌توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از جوانان در زمینه مهمان‌نوازی با چشم‌اندازی مشتاق شروع می‌کنند، اما متوجه نمی‌شوند که کار چقدر سخت است و در نتیجه به سرعت خسته می‌شوند. اگر آنها نتوانند درک کنند که وظیفه آنها راضی نگه داشتن مشتریان بدون توجه به هزینه است، چنین افرادی هرگز فراتر از مشاغل سطح ابتدایی پیشرفت نخواهند کرد.

8. نگرش می تواند انجام دهد

ضروری است که متخصصان مهمان‌نوازی آماده پذیرش چالش‌ها در محل کار باشند، مهم نیست که کار چقدر دشوار است. حل و فصل یک موقعیت دشوار برای یک کارفرما، شانس فرد را برای افزایش حقوق و/یا ترفیع افزایش می‌دهد. برانگیختن اشتیاق به کار، به جای ترش بودن، باعث افزایش عزت فرد از سوی مشتریان و کارفرمایان می شود. به عنوان مثال، کورت ریتر، مدیر عامل سابق هتل های Rezidor (و فارغ التحصیل Ecole hôteliere de Lozanne)، شعار انگیزشی «بله، من می توانم» را اتخاذ کرد. برای کارکنانش

9. مهارت های چندوظیفه ای

داشتن توانایی های متعدد در یک شرکت توسط کارکنان برای مهمان نوازی بیشتر و مهارت گردشگری راهیست تا بتوانند خود را در مقابل کافرمایان ضروری و مهم جلوه بدهند. این نکته مهم است که شما بتوانید در یک زمان مشخص وظیفه ها و کارهای مختلفی را انجام دهید و کارهایی که به شما داده شده را کامل کنید.بنابراین یکی از مهم ترین مهارت ها ، توانایی انجام چندین کار به طور همزمان خواهد بود.

یکی از راه‌هایی که دانش‌آموزان می‌توانند در توسعه توانایی خود در انجام چند کار شروع کنند، این است که در حین پیگیری مطالعات خود، کنار هم کار کنند.

10. آگاهی فرهنگی

شرکت‌های هتلداری و گردشگری بیش از سایرین با مشتریانی از ملیت‌ها و زمینه‌های فرهنگی مختلف سروکار دارند. توانایی آگاهی فرهنگی و گذر از هنجارهای فرهنگی خود برای ایجاد یک شغل موفق در این بخش بسیار مهم است.

معمولاً مشتریان همیشه ارزش‌ها، سیستم‌های اعتقادی و ادراکات یکسانی ندارند، بنابراین رهایی از موانع فرهنگی مهم است. آگاهی فرهنگی یک مهارت اجتماعی ضروری است که به مشتریان کمک می کند تا با محیط اطراف خود احساس راحتی کنند و در خانه باشند. هدف این است که نیازها و خواسته های آنها را برآورده کند تا آنها را به مشتریان تکراری تبدیل کند.

توصیه هایی برای پیشرفت در هتل داری:

1- همیشه درنظر داشته باشید که حق با مشتری است.

2- رقابت را فراموش نکنید.

3-در شرایط خاص و تنش زا صبور باشید.

4-افراد واجد شرایط و مناسب را استخدام کنید.

5-ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا