آموزشی

راه هایی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

1. اقدامات سختگیرانه برای کاهش سرعت گسترش کرونا حیاتی است

در نزدیکی آغاز همه‌گیری، کارشناسان بهداشت عمومی تلاش‌های خود را به سمت «صاف کردن منحنی» هدایت کردند. اگر تعداد موارد COVID-19 را در طول زمان ترسیم می‌کردید، انتظار می‌رفت که در نقطه‌ای به اوج خود برسد – در یک نمودار، این اوج نشان دهنده افزایش تعداد بیماران (که می‌تواند بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد) خواهد بود. صاف کردن منحنی به این معنی است که بیماران کمتری در آن دوره وجود خواهند داشت و بیمارستان‌ها بهتر می‌توانند خواسته‌های بیماران مبتلا به کووید-19 و سایر بیماری‌ها را مدیریت کنند.

اما در اواخر سال 2020، افزایش مداوم موارد در ایالات متحده در حال تبدیل شدن به چیزی بود که برخی به عنوان موج سوم (یا شاید اوج سوم)، اگر نگوییم ادامه موج واحدی که در بهار شروع شد و هرگز متوقف نشد، تبدیل شد. . از آنجایی که هوای سرد تعداد بیشتری از مردم را به داخل خانه سوق داد، بسیاری از مقامات دولتی در سراسر کشور برخی از برنامه‌های خود را برای بازگشایی متوقف کردند، محدودیت‌های جدیدی از جمله مقررات منع رفت و آمد، محدود کردن تعداد افرادی که می‌توانستند در داخل خانه جمع شوند و اعمال ماسک را اعمال کردند.

ایده این است که اگر افراد کافی یا به دلیل ابتلا به این بیماری یا واکسینه شدن محافظت شوند، ایمنی گله حتی از افرادی که آلوده نشده اند نیز محافظت می کند. در حالی که جدول زمانی برای مصونیت گله (یا جمعیت) هنوز نامشخص است، محققان بر این باورند که به این زودی ها به آن نخواهیم رسید. و کارشناسان نگران هستند که شیوع نوع Omicron می تواند بر پیشرفت کلی تأثیر بگذارد.

2. پیشگیری از عفونت کلیدی است

واکسیناسیون یک استراتژی کلیدی برای جلوگیری از عفونت است. همه بزرگسالان واجد شرایط واکسینه شدن هستند، همچنین نوجوانان و کودکان زیر 5 سال برای واکسن Pfizer-BioNTech. در حالی که سه واکسن در دسترس است، CDC ترجیح می دهد واکسن Pfizer-BioNTech یا Moderna. همچنین می‌گوید همه افرادی که واجد شرایط هستند باید پنج ماه پس از تکمیل سری‌های اولیه Pfizer-BioNTech یا Moderna یا دو ماه پس از تک‌شات J&J، واکسن تقویتی دریافت کنند. کودکان 12 ساله و بزرگتر باید تقویت کننده Pfizer-BioNTech را دریافت کنند. هر فردی بالای 18 سال می تواند یکی از این سه واکسن را انتخاب کند، صرف نظر از اینکه کدام واکسن را برای واکسیناسیون اولیه خود داشته است.

سیستم ایمنی ضعیف می تواند احتمال ابتلا به بیماری شدید ناشی از COVID-19 را افزایش دهد. به همین دلیل، ممکن است به برخی از بزرگسالان و کودکان مبتلا به شرایط تضعیف کننده سیستم ایمنی توصیه شود که دوز سوم Pfizer-BioNTech یا Moderna را برای تکمیل سری اولیه خود دریافت کنند (این دوز را نباید با دوز تقویت کننده که اضافی است اشتباه گرفت). اطلاعات بیشتر در این مورد در وب سایت CDC موجود است.

چیزهای دیگری وجود دارد که می توانید و باید برای محافظت از خود انجام دهید. CDC اقدامات پیشگیرانه زیر را برای افرادی که واکسینه نشده اند توصیه می کند:

دست ها را با آب و صابون حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید. آنها را با هوا خشک کن یا حوله تمیز کاملا خشک کنید. اگر صابون در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده دست با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید.

اگر مریض هستید در خانه بمانید

از دست زدن به بینی، چشم و دهان خودداری کنید. از دستمال برای پوشاندن سرفه یا عطسه استفاده کنید، سپس آن را در سطل زباله بیندازید.

ماسکی بپوشید که به خوبی روی بینی، دهان و چانه شما قرار گیرد. CDC می‌گوید انواع مختلف ماسک‌ها و ماسک‌های تنفسی بسته به ماسک و نحوه استفاده از آن می‌توانند سطوح مختلفی از محافظت را نسبت به سایرین ارائه کنند. ماسک‌های پارچه‌ای آزاد بافته شده کمترین محافظت را ارائه می‌دهند، در حالی که ماسک‌های جراحی یکبار مصرف مناسب و KN95 محافظت بیشتری را ارائه می‌دهند و ماسک‌های تنفسی مورد تایید موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) (از جمله N95) بالاترین سطح را ارائه می‌دهند. حفاظت. به طور کلی، آژانس توصیه می‌کند که محافظ‌ترین ماسکی را که می‌توانید به خوبی بپوشید و به طور مداوم استفاده کنید. CDC راهنمای ماسک و راهنمایی برای انتخاب ماسک در وب سایت خود ارائه می دهد.

حدود 2 متر بین خود و دیگران فاصله بگیرید. CDC توصیه می کند از فضاهای داخلی غیر ضروری و محیط های شلوغ در فضای باز اجتناب کنید. ماسک جایگزین فاصله گذاری اجتماعی نیست.

از دستمال مرطوب یا اسپری خانگی برای ضدعفونی کردن دستگیره‌های در، کلیدهای لامپ، میز، کیبورد، سینک، توالت، تلفن همراه و سایر اشیا و سطوحی که مکرراً لمس می‌شوند، استفاده کنید.

در صورتی که فردی در خانه شما به کووید-19 مبتلا شود، یک برنامه اقدام خانگی ایجاد کنید. شما باید با افرادی صحبت کنید که باید در برنامه شما گنجانده شوند، راه هایی برای مراقبت از کسانی که ممکن است در معرض خطر عوارض جدی باشند برنامه ریزی کنید، همسایگان خود را بشناسید، و مطمئن شوید که شما و خانواده تان برنامه ای برای مراقبت از آن دارید. شخص مریض. این شامل برنامه ریزی راهی برای جدا کردن یکی از اعضای خانواده بیمار از افراد سالم در صورت نیاز است.

در صورت امکان، ملاقات با دوستان و خانواده را در فضای باز برنامه ریزی کنید. اگر مجبور به بازدید از آنها در داخل خانه هستید، مطمئن شوید که فضا می تواند فاصله اجتماعی را رعایت کند و درها و پنجره ها را باز کنید تا مطمئن شوید که فضا به خوبی تهویه می شود. CDC همچنین اجتناب از سفر را توصیه می کند.

اگر به طور کامل واکسینه شده اید:

شما می‌توانید در بسیاری از فعالیت‌هایی که قبل از همه‌گیری انجام می‌دادید شرکت کنید، اما توصیه‌های CDC توصیه می‌کنند که در محیط‌های بسته و در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنید تا اگر در منطقه‌ای با شیوع قابل توجه یا بالا هستید، محافظت در برابر انواع دلتا و Omicron را به حداکثر برسانید.

اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا به دلیل سن یا شرایط پزشکی زمینه‌ای، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های شدید هستید، یا اگر فردی در خانواده شما در چنین وضعیتی قرار دارد یا واکسینه نشده است، باید بدون توجه به انتقال موضعی از ماسک استفاده کنید. ، بر اساس CDC.

اگر باردار هستید:

در ماه اوت، CDC از افراد باردار خواست تا واکسینه شوند. افراد باردار در مقایسه با افرادی که باردار نیستند، در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از COVID-19 و همچنین خطر افزایش خطر زایمان زودرس (زمان نوزاد زودتر از هفته 37) و احتمالاً سایر پیامدهای بد بارداری هستند. بر اساس CDC.

CDC همچنین توصیه می‌کند که همه معلمان، کارکنان، دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان مدارس K-12 بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون، ماسک‌سازی عمومی در داخل خانه را انجام دهند.

با این حال، قوانین محلی ممکن است متفاوت باشد، و افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند باید از راهنمایی های کسب و کار محلی و محل کار پیروی کنند و اقدامات احتیاطی را طبق دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی انجام دهند. آن‌ها همچنان باید در اتوبوس‌ها، قطارها، هواپیماها و سایر اشکال حمل‌ونقل عمومی، و در مراکز حمل‌ونقل ایالات متحده مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، ماسک بزنند. هنگام مراجعه به پزشک، بیمارستان یا خانه سالمندان؛ یا زمانی که در زندان، زندان یا سرپناه بی خانمان هستید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا