متفرقه

ملزومات کابینت دارو

مردم به مکانی برای نگهداری داروهای روزانه خود نیاز دارند. اما هنگامی که بیماری شروع می شود و شما باید آن جعبه یا کابینت را باز کنید، آیا آماده خواهید بود؟ پل هولدر، دکتر فارم، استادیار بالینی داروسازی در کالج داروسازی تگزاس A&M Irma Lerma Rangel، دستورالعمل‌های کلی در مورد اینکه چه چیزی در کابینت دارویی خود نگهداری کنید و کجا آن را ذخیره کنید، ارائه می‌کند. درمان خانگی حساسیت کودکان

داروی آلرژی

بسته به زمان سال و محل زندگی شما، کابینت های دارویی مجهز باید حاوی قطره های چشمی و آنتی هیستامین باشد. علاوه بر این، هولدر توصیه می کند که هم یک آنتی هیستامین “خواب آور” (برای استفاده قبل از خواب) و هم یک آنتی هیستامین غیر خواب آور (برای استفاده در طول روز) در دسترس داشته باشید. بازی خلاقانه برای کودکان

کرم یا پماد ضد باکتری

کرم‌ها و پمادهای ضد باکتری برای درمان یا پیشگیری از عفونت‌های جزئی پوست که می‌تواند در اثر خراش‌های جزئی، ساییدگی یا نیش حشرات ایجاد شود، استفاده می‌شود. هولدر گفت: “بین کرم و پماد تفاوت وجود دارد، بنابراین باید انتخاب کنید که کدامیک برای نیازهای شما بهتر است.” کرم ها محلول در آب هستند و کاربران باید پس از شستن زخم با آب و صابون از آن استفاده کنند. هولدر به افراد مبتلا توصیه می کند زمانی که در داخل جایی که احتمال تعریق کمتر است باقی می مانند از کرم ضد باکتری استفاده کنند. پمادها بر پایه روغن هستند و زمانی که فرد ممکن است در معرض آب قرار گیرد می توان از آنها استفاده کرد.

ضد احتقان

داروهای ضد احتقان که معمولاً در پشت پیشخوان داروخانه یافت می شوند اغلب دارای پسودوافدرین هستند که اغلب در تولید مت آمفتامین یا متامفتامین استفاده می شود. به همین دلیل، هولدر اغلب داروهای ضداحتقان موجود در قفسه های استاندارد داروخانه را توصیه می کند، اما ضد احتقان هایی که در پشت پیشخوان یافت می شوند به همان اندازه خوب عمل می کنند.

مسکن

هنگام انتخاب مسکن برای کابینت دارویی خود، حتما نیازهای خانواده خود را ارزیابی کنید. هولدر می‌گوید: «کاربران می‌توانند هر 12 ساعت یک‌بار از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنند، اما برخی از داروهای مسکن باید هر چهار ساعت یک‌بار مصرف شوند. در نظر بگیرید که کدام مسکن برای نیازهای شما بهتر عمل می کند و حداقل یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر در خانه خود بچه دارید، حتما مسکن های کودکان را نیز تهیه کنید.»

ضد اسهال

هولدر گفت: “به ویژه خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند یا حتی افراد مسن، کابینت های دارو باید ضد اسهال داشته باشند.” این دارو با کاهش سرعت حرکت روده عمل می‌کند، که میزان حرکات را کاهش می‌دهد و مدفوع را کم آب می‌کند.

لوسیون کالامین

لوسیون کالامین یک تسکین موضعی عالی برای تحریکات جزئی پوست مانند نیش حشره یا سوختگی جزئی است. این لوسیون می تواند احساس خارش را کاهش دهد، و در مورد نیش حشرات، هولدر گفت که ترکیب لوسیون کالامین با آنتی هیستامین نیز ایده خوبی است.

زغال چوب فعال

به خصوص در مورد کودکان خردسال، والدین باید چیزی برای ایجاد استفراغ در مورد سمی که به طور تصادفی بلعیده شده اند داشته باشند. هولدر افزود: زغال فعال در از بین بردن تمام محتویات معده بهتر از شربت ایپکاک است. با این حال، وقتی مشکوک به قورت دادن یک ماده سمی یا مصرف بیش از حد داروها، چه بدون نسخه و چه با نسخه، هستید، هیچ چیز نمی تواند جایگزین کمک حرفه ای شود. اگر این وضعیت رخ داد، باید بلافاصله با 9-1-1 یا یک مرکز کنترل مسمومیت محلی تماس بگیرید. اگر کمک حرفه ای به آسانی در دسترس نیست، باید در این مدت، بدون ترس از آسیب قابل توجهی به بیمار، زغال چوب فعال مصرف کنید. شایع ترین عوارض جانبی مدفوع سیاه، سیاهی زبان و استفراغ یا اسهال است. در صورت مصرف بیش از حد زغال فعال ممکن است باعث یبوست شود، بنابراین کاربران باید حتما دستورالعمل‌های دوز را دنبال کنند.

باند چسب

در صورت بریدگی یا ساییدگی، داشتن باندهای چسبنده مهم است زیرا مانعی فیزیکی برای محافظت از هر زخم باز است. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند برای بریدگی‌ها یا ساییدگی‌های بزرگ‌تر، پدهای گاز چسب 2×2 با نوار چسب داشته باشند.

لامپ آسپیراتور بینی

برای خانواده هایی که کودکان خردسال دارند، لامپ های آسپیراتور بینی برای پاکسازی مخاط بینی کوچک مفید هستند. برای جلوگیری از انتقال میکروب از یکی از اعضای خانواده به دیگری، باید لامپ های آسپیراتور بینی را کاملا تمیز و خشک نگه دارید.

ضد آفتاب

در برخی موارد، همه افراد دچار آفتاب سوختگی می شوند، بنابراین کرم ضد آفتاب جزء مهمی برای هر کابینت دارویی است. هولدر توصیه کرد: «تفاوت زیادی بین SPF 30 و SPF 70 وجود ندارد، بنابراین حداقل با SPF 30 یا بالاتر عکس بگیرید.

دماسنج

هولدر می‌گوید هر دماسنجی جواب می‌دهد، اما توصیه می‌کند از دماسنج‌های شیشه‌ای حاوی جیوه دوری کنید. دماسنج‌های دیجیتال استاندارد نسبتاً ارزان هستند و دما را دقیق نشان می‌دهند.

موچین

موچین برای از بین بردن خراش ها مفید است، اما آیا می دانستید که برای از بین بردن کنه ها نیز مفید است؟ بهترین روش این است که یک موچین با انتهای نوک تیز در دست داشته باشید.

نکات نگهداری

هنگامی که همه این لوازم را جمع کردید، آنها را در یک مکان – اما دور از حمام نگه دارید. «کابینت داروی خود را در حمام نگه ندارید. هولدر گفت: رطوبت می تواند تأثیر بگذارد و در برخی موارد می تواند دارو را کاملاً غیرفعال کند. “رطوبت و گرمای حمام ممکن است باعث از دست دادن کارایی برخی شود.”

به یاد داشته باشید که به طور دوره ای تاریخ انقضای داروی خود را بررسی کنید. هر داروی تاریخ مصرف گذشته یا ناخواسته باید له شود و با موادی مانند تفاله قهوه یا خاک گربه مخلوط شود، سپس دور ریخته شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا