آموزشی

صفحه نمایش های لمسی روی لپ تاپ و تبلت چگونه کار می کنند؟

بسیاری از ما با صفحه نمایش لمسی آشنایی کامل داریم. ما روزانه از این فناوری با تلفن‌ها، رایانه‌هایمان، در دستگاه خودپرداز یا در صندوق‌های فروشگاه مواد غذایی استفاده می‌کنیم. حتی رستوران‌ها سفارش و پرداخت را روی میز با نمایشگر لمسی اجرا کرده‌اند. با وجود اینکه در تمام طول روز دائماً روی صفحه نمایش خود ضربه می زنیم و انگشت خود را می کشیم، تعداد کمی از ما واقعاً می توانیم به این سؤال پاسخ دهیم: صفحه نمایش های لمسی چگونه کار می کنند؟ در مورد خرید تبلت بیشتر بخوانید. نکات خرید تبلت و ویژگی هر تبلت را می توانید از نظر کاربران بخوانید.

ما اینجا هستیم تا به کشف رمز و راز این صفحات تعاملی کمک کنیم. با هم، بالاخره می‌توانیم این شایعه را که صفحه‌های لمسی توسط الف‌های ربات مینیاتوری کار می‌کنند که دستورات انگشت اشاره‌گر شما را تکمیل می‌کنند، از بین ببریم. بیایید در مورد رایج ترین فناوری های صفحه لمسی بحث کنیم، چگونه می توانید آنها را متمایز کنید، چگونه کار می کنند و چگونه این فناوری ها بر زندگی روزمره ما تأثیر گذاشته اند. الان پیشرفته ترین صفحه لمسی متعلق به گوشی های آیفون می باشد. اطلاعات بیشتر را در مورد صفحه نمایش آیفون بخوانید.

صفحه نمایش لمسی خازنی در مقابل مقاومتی

با معرفی اولین صفحه نمایش لمسی در سال 1965، ما شاهد پیشرفت های باورنکردنی در فناوری صفحه نمایش لمسی و به طور کلی فناوری محاسبات بوده ایم. اگر به E.A. جانسون که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر هر روز صفحه نمایش لمسی را در جیب خود دارند، احتمالاً ما را باور نمی کرد. اما همان فناوری که او برای تأسیسات رادار سلطنتی توسعه داد به شکل گیری آینده فناوری صفحه نمایش لمسی مدرن که ما روزانه از آن استفاده می کنیم کمک کرد [1].

تکرارهای زیادی از فناوری صفحه نمایش لمسی از جمله امواج مادون قرمز و موج صوتی سطحی (SAW) وجود دارد، اما دو مورد وجود دارد که اکثر ما با آنها آشنا هستیم. رایج‌ترین صفحه‌نمایش‌هایی که امروزه با آن‌ها تعامل داریم، صفحه‌های لمسی خازنی و مقاومتی هستند. بیایید بدانیم این فناوری ها چگونه کار می کنند و هر کدام را کجا خواهید دید.

صفحه نمایش لمسی خازنی

فناوری صفحه نمایش لمسی خازنی سبکی است که ما بیشتر با آن در تعامل هستیم. این نوع نمایشگری است که ما در صفحه نمایش گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت های خود می بینیم.

صفحات خازنی از چندین لایه شیشه و پلاستیک ساخته شده اند که با مواد رسانایی مانند اکسید قلع ایندیم یا مس پوشانده شده اند. این ماده رسانا در صورت تماس با هادی الکتریکی دیگر مانند انگشت برهنه پاسخ می دهد. هنگامی که صفحه نمایش خود را لمس می کنید، یک مدار الکتریکی در نقطه ای که انگشت شما با آن تماس پیدا می کند تکمیل می شود و بار الکتریکی در این مکان تغییر می کند. دستگاه شما این اطلاعات را به عنوان «رویداد لمسی» ثبت می‌کند.

هنگامی که یک رویداد لمسی ثبت شد، گیرنده های صفحه این رویداد را به سیستم عامل سیگنال می دهند و از دستگاه شما پاسخ می دهند. این رابط برنامه است که شما تجربه می کنید. اطلاعات کامل در مورد تبلت های رایج در دنیا و قیمت آن ها در لینک داده شده بخوانید.

صفحه نمایش های لمسی خازنی عموماً ظاهری روشن تر و شفاف تر دارند و نسبت به صفحه نمایش های لمسی مقاومتی بسیار حساس تر هستند. ما تمایل داریم صفحه نمایش های لمسی خازنی را در فناوری های مدرن تری مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها ببینیم. آنها به ما توانایی تجربه تصاویر با کیفیت بالا را می دهند که از واقعیت تقلید می کنند.

با شبکه های اجتماعی که در زندگی ما ادغام شده اند، ما دائماً زندگی را از طریق دستگاه های خود به اشتراک می گذاریم و تجربه می کنیم. امکان تعامل آسان با برنامه های کاربردی با کیفیت بالا با جدیدترین صفحه نمایش های لمسی خازنی امکان پذیر است.

صفحه نمایش لمسی مقاومتی

صفحه نمایش های لمسی مقاومتی دقیقاً همانطور که از نام آنها پیداست کار می کنند – با مقاومت در برابر لمس. یک لایه شیشه ای یا پلاستیکی سخت توسط یک لایه فلزی مقاوم که بار را هدایت می کند پوشیده شده است. این دو توسط فاصله‌دهنده‌هایی در صفحه نمایش از هم جدا می‌شوند تا وقتی انگشت شما روی لایه محافظ پلاستیکی فشار می‌آورد، دو لایه با تغییر بار الکتریکی در آن مکان تماس برقرار می‌کنند، که نرم‌افزار را برای پاسخ‌گویی تحریک می‌کند.

صفحه نمایش های مقاومتی به دلیل لایه های ضخیم آبی و زرد رنگی که باعث می شود رابط کاربری آنها تیره تر از صفحه نمایش های خازنی به نظر برسد، به اندازه صفحه های خازنی روشن نیستند. اغلب صفحه‌های مقاومتی را می‌بینید که در دستگاه‌های خودپرداز، دکه‌های پرداخت و پایانه‌های POS (نقطه فروش) استفاده می‌شوند. آنها به لطف لایه بیرونی پلاستیکی سخت، بسیار بادوام تر و مقرون به صرفه تر از صفحه نمایش های خازنی هستند.

هر صفحه دارای نقاط قوت و ضعفی است که آن را به انتخاب بهتری برای برنامه های خاص تبدیل می کند. صفحه نمایش های خازنی انعطاف پذیری بیشتری را در عملکرد ارائه می دهند زیرا صفحه نمایش های مقاومتی توانایی ثبت چندین نقطه لمسی را به طور همزمان ندارند.

به این فکر کنید که چه زمانی روی گوشی هوشمند خود زوم می کنید – از دو انگشت در گیرنده های مختلف برای بزرگنمایی روی یک تصویر استفاده می کنید. صفحه‌های لمسی مقاومتی وقتی سعی می‌کنید چندین نقطه را روی آن‌ها اعمال کنید، گیج می‌شوند، زیرا فناوری آن‌ها بر تشخیص فشار در یک مکان خاص متکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا