متفرقه

رژیم های غذایی برای کاهش وزن

رژیم خام وگان

رژیم خام وگان نسخه شدیدتر از رژیم غذایی سنتی وگان است. بر اساس مقاله ای که در مجله منتشر شده است، علاوه بر اینکه هیچ محصول حیوانی نمی خورند (یعنی بدون پنیر یا لبنیات)، خام گیاهخواران هیچ غذایی پخته شده با دمای بالاتر از 118 درجه فارنهایت را نمی خورند، این ایده این است که مواد مغذی ممکن است در طول فرآیند پخت و پز عادی از بین بروند. نسخه بهار 2013 مجله Permanente. فلش رو به بالا در حالی که رعایت این رژیم ممکن است دشوار باشد زیرا بسیار محدود کننده است، اما همان فواید سلامتی رژیم گیاهخواری را ارائه می دهد.

رژیم غذایی پسکاتاریا

Pescatarian رژیم غذایی برای افراد گیاه خوار و وگان که در آن مصرف ماهی آزاد است، مصرف ماهی بر اساس توصیه هایی که در ماه مه سال 2018 بیان شد ، به عنوان یک پروتئین اصلی میتواند  فواید و مزیت های زیادی برای سلامتی افراد مثل کاهش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را دربر داشته باشد.

رژیم غذایی انعطاف پذیر

می توانید رژیم فلکسیتری را به عنوان برنامه ای برای گیاهخواران پاره وقت در نظر بگیرید. با این رویکرد، پروتئین‌های گیاهی، غلات کامل، آجیل، دانه‌ها، و میوه‌ها و سبزیجات، با ریختن غذای گوشتی گاه به گاه، اصلی‌ترین مواد غذایی خواهند بود.

از آنجایی که این رژیم به اندازه یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری محدود کننده نیست، ممکن است رعایت آن ساده‌تر باشد – از این رو رتبه دوم را در طبقه بندی ساده‌ترین رژیم‌های غذایی برای پیروی در US News & World Report کسب می‌کند. از آنجایی که بعضی اوقات گوشت می خورید، ممکن است در معرض خطر کمتری برای کمبود مواد مغذی ذکر شده باشید که گیاهخواران و وگان ها ممکن است با آن مواجه شوند.

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد این رویکرد غذایی وجود ندارد، U.S News اشاره می کند که به دلیل تمرکز بر گیاهان، افرادی که از رژیم غذایی انعطاف پذیر پیروی می کنند، 15 درصد وزن کمتری نسبت به گوشت خواران دارند – و خطر ابتلا به آنها کمتر است. شرایط خاص، مانند بیماری قلبی. فلش رو به بالا

رژیم غذایی مدیترانه ای

Asche می‌گوید: «رژیم‌هایی مانند رژیم مدیترانه‌ای پایدار هستند، نشان داده شده است که سلامت را بهبود می‌بخشند و محدودکننده یا کوتاه مدت نیستند.

رژیم غذایی مدیترانه ای به معنای منعکس کننده الگوی غذایی مردمی است که در مدیترانه زندگی می کنند. بنابراین به مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، روغن زیتون، ماهی، آجیل، لوبیا، حبوبات و فقط مقدار متوسط ​​شراب قرمز و لبنیات فکر کنید.

بر اساس مطالعه آوریل 2013 در مجله New England Journal of Medicineright up arrow و Mayo Clinic.right، این رژیم می تواند برای کاهش وزن و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و بیماری آلزایمر مفید باشد. arrow به طور مداوم به عنوان یک رژیم غذایی برتر در رتبه بندی سالانه اخبار ایالات متحده رتبه بندی شده است.

رژیم Whole30

طبق وب‌سایت Whole30. پیکان رو به بالا، این برنامه غذایی محبوب نسبتاً محدود است – و برای 30 روز اول، رژیم‌خواران باید غلات، حبوبات، بیشتر لبنیات، شکر افزوده‌شده و الکل را بدون هیچ گونه کاهشی حذف کنند. هدف این است که بدن خود را “تنظیم مجدد” کنید و عادات غذایی را اتخاذ کنید که منجر به کاهش وزن می شود. حذف شکر و الکل اضافه شده دارای ارزش است، اما تمام محدودیت ها چالش برانگیز است و می تواند منجر به کمبود مواد مغذی و اختلال در خوردن شود.

Asche گفته است: « در رژیم غذایی Whole30 استفاده از هیچ گونه غلات و حبوبات که در سلامتی شما نقش مهم دارند ممنوع بوده است، غلات کامل از فیبر و مواد مغذی سرشار هستند در کاهش بیماری های قلبی تاثیر مثبتی دارند. رژیم غذایی های که غذاهای مغذی را حذف کرده اند به عنوان یک پرچم قرمز و جدی محسوب میشوند.»

رژیم غذایی کلینیک مایو

این رژیم از نظر علمی روشی مناسب برای کاهش وزن و داشتن یک سبک زندگی سالم است.

کلینیک مایو یک هرم غذایی سالم برای همراهی با رژیم ایجاد کرد تا به شرکت کنندگان کمک کند یاد بگیرند که کدام غذاها را بیشتر بخورند و کدام یک را محدود کنند. مقادیر کمتر

در مرحله اولیه دو هفته ای “از دست دادن”، شرکت کنندگان می توانند 6 تا 10 پوند وزن کم کنند. در واقع، در برنامه آزمایشی این رژیم، 53 کارمند چاق کلینیک مایو در مرحله اولیه به طور متوسط ​​8 پوند وزن کم کردند.

ویژگی یک رژیم غذایی سالم:

1- وجود سبزیجات به میزان کافی

2-داشتن تحرک و یک برنامه غذایی سالم

3-مصرف آب کافی به جای نوشیدنی های گازدار

4-داشتن خواب کافی

5- وجود سالاد در برنامه غذایی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا